FOCUS DE CONTAGI

Nou ancians infectats per coronavirus en un geriàtric a Madrid

Un dels afectats és la dona de 99 anys morta dimecres sense que se li hagués diagnosticat la malaltia

L'últim còmput eleva a 284 el nombre de casos registrats a Espanya, segons les dades de les comunitats autònomes

la paz / periodico

1
Es llegeix en minuts
MANUEL VILASERÓ

El coronavirus ha irromput amb força en un dels llocs on més mal pot fer. Nou ancians i una auxiliar d’infermeria s’han encomanat en la residència La Paz, un geriàtric municipal situat en ple centre de Madrid. Un dels afectats és la dona de 99 anys que es va convertir dimecres passat en el tercer mort d’Espanya.

La mitjana d’edat del mòdul on s’ha propagat el Covid-19 és de 80 anys, un llindar a partir del qual la letalitat d’aquest virus va superar a la Xina el 17% dels afectats.  De moment no s’estan complint les estadístiques tot i que dos dels infectats estan greus.

A través d’un familiar

Les primeres investigacions apunten que el coronavirus va entrar en la residència a través d’algunes de les visites que reben els ancians, per la qual cosa la Comunitat de Madrid està treballant en uns protocols que restringiran les visites al mínim.

No seria estrany que els familiars de la dona morta s’haguessin encomanat. No se li va detectar el virus fins després de la seva mort i una de les seves filles explicava a les portes de la residència amb una màscara de pintor tapant-li la cara que l’«havien abraçat i acariciat» fins a l’últim moment.

57 casos en un dia

Amb els nous infectats de Madrid, el total de casos d’Espanya ha pujat a 284, segons les últimes dades provisionals facilitades per les comunitats autònomes, que sempre s’avancen unes hores a les definitives del Ministeri de Sanitat. Són 57 més que els comptabilitzats el dia anterior.

Malgrat aquesta progressió, Espanya no preveu endurir les mesures.«Continuem estant en la fase de contenció. Espanya, si se segueixen els consells de les autoritats sanitàries, pot contenir el virus», ha afirmat el ministre de Sanitat, Salvador Illa.

Notícies relacionades

Amb les dades d’unes hores abans el coordinador del comitè de seguiment del coronavirus, Fernando Simón, va considerar «baixa» la incidència de la malaltia respecte a altres països. La taxa és d’1 afectat per cada 250.000 habitants. A més, uns 10 ja s’han curat.