A partir del gener
600 infermeres vacunaran contra la Covid a Catalunya
Salut fa una crida perquè totes aquestes professionals participin en la campanya

14 10 2020 Imagen de archivo de una enfermera suministrando una vacuna SOCIEDAD ESPANA EUROPA GALICIA AUTONOMIAS /
Un total de 600 infermeres, distribuïdes en 25 equips per tot el territori català, començaran a vacunar la gent contra laCovid-19 a partir del gener. Durant el primer trimestre del 2021, la Conselleria de Salut espera vacunar unes 500.000 persones, començant per les residències d’avis i de gent amb discapacitat, a les quals es desplaçaran les infermeres.
Ho ha dit aquest dilluns la consellera de Salut, Alba Vergés, en una roda de premsa per valorar la situació epidemiològica de Catalunya. Aquest dilluns, dia en què obren al 30% els centres comercials i l’estacions d’esquí, Catalunya ha empitjorat les seves dades: la velocitat de transmissió ha pujat a 0,94, han pujat a 344 les persones ingressades a l’uci i a 1.519 les ingressades en hospitals i ha pujat el risc de rebrot als 181 punts. Es tracta, això sí, de les xifres d’un dia puntual, no d’una tendència.
Notícies relacionades«Hi haurà 25 equips de 20 infermeres cada un que treballaran de dos en dos», ha dit la subdirectora general de Promoció de la Salut, Carmen Cabezas. A aquestes infermeres se’ls farà una «petita formació» per explicar-los com administrar aquesta vacuna, l’ús de la qual té unes condicions específiques. En concret, la ciutat de Barcelona tindrà 120 infermeres que es dedicaran a vacunar contra la Covid.
Cabezas ha explicat que aquestes 600 professionals sortiran de l’atenció primària i de l’hospitalària. El problema és que Catalunya té un dèficit d’infermeres (té una ràtio de 578 per cada 100.000 habitants, mentre que la ràtio europea és de 825) i que, de gener a març, quan començarà la primera fase de la vacunació, és quan més activitat hi ha. Per això Cabezas ha aprofitat per fer una crida a través de les escoles d’infermeria perquè totes les infermeres se sumin a la fase de vacunació i facin «jornades complementàries».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors