Sisena onada de la covid-19
Les farmàcies de Catalunya deixaran de fer tests als alumnes a partir de dilluns
Es reservaran només per a les escoles d’educació especial i el professorat

Les farmàcies de Catalunya deixaran de fer tests a les escoles a partir de dilluns. Així, les farmàcies no faran més antígens als contactes estrets d’un positiu i aquests es reservaran només per a les escoles d’educació especial i el professorat. Fins ara, els escolars amb un company positiu a classe tenien un test gratis per setmana. Podien accedir a la recepta electrònica mitjançant La Meva Salut. La decisió, anunciada aquest dilluns per la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, es deu a la «disminució mantinguda i claríssima de la incidència i la positivitat» del virus a Catalunya. Les farmàcies catalanes han realitzat ja més de 440.000 tests d’antígens des de principis de gener.
Segons càlculs de la Conselleria de Salut, un 86% dels catalans ja estan immunitzats davant la covid-19 gràcies que tenen la pauta completa de la vacuna o que han passat el virus. En aquest sentit Cabezas ha destacat que la gravetat de la variant òmicron és menor que la d’altres, però no es descarta que sigui així perquè la població està «més vacunada».
Quant als indicadors epidemiològics, segueixen sent alts, però amb tendència a la baixa. «Tots els indicadors indiquen que estem anant per molt bon camí. Hi ha una baixada claríssima en els menors de 15 anys», ha dit la secretària de Salut Pública. La velocitat de reproducció (Rt) ja diversos dies que està per sota d’1 (0,75 punts, aquest dimecres), cosa que indica que la pandèmia està en regressió.
Pressió assistencial
També baixen les visites en l’atenció primària, malgrat que hi continua havent molta pressió. Dilluns passat, els CAP van rebre 61.000 visites a tot Catalunya, però dilluns anterior n’havien sigut 80.000 i el previ, 100.000. Als hospitals hi ha ingressades 2.946 persones amb covid (64 menys que ahir) i 452 persones en ucis (una menys).
Cabezas ha defensat l’ús de mascaretes en interiors, sobretot amb aquesta variant (òmicron), tan transmissible, però ha tornat a recordar que a Catalunya no la veu eficaç en exteriors.
Notícies relacionadesTambé ha remarcat que la tercera dosi protegeix d’òmicron tant com dues dosis contra les altres variants. «Les persones infectades per òmicron generen anticossos, però com que la infecció és menor, les defenses que generen també són menors. No té cap sentit infectar-nos per tenir immunitat. No sabem el resultat de la immunitat, el que és menor és la vacuna», ha explicat Julià Blanco, investigador d’lrsiCaixa al Campus Can Ruti, present en la roda de premsa.
Salut fa una crida a tota la població a posar-se la tercera dosi. La incògnita, diu, és la variant d’òmicron, la sigil·losa. Una tercera dosi és recomanable al cap de cinc mesos d’haver-se contagiat.
Test d'antígens Carmen Cabezas Restriccions per coronavirus Farmàcies Coronavirus a Espanya Coronavirus a Catalunya Coronavirus
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores