Contagis
covid-22: aquests són els principals símptomes
S’han detectat diferències amb les variants BA.4 i BA.5

Antonio Zapatero, viceconseller d’Assistència Sanitària i Salut Pública de la Conselleria de Sanitat i director general del Servei Madrileny de Salut (Sermas), ha assegurat a la revista Redacción Médica que el coronavirus actual és molt diferent de l’original i que ja podem començar a parlar de covid-22.
L’aparició de les variants BA.4 i BA.5 ha provocat una explosió de contagis que els experts cataloguen com la vuitena onada.
Tres símptomes principals
L’Institut Nacional de Malalties Transmissibles de Sud-àfrica ha detectat tres símptomes principals diferents dels d’Òmicron:
Un període d’incubació més curt
Diarrea
Mal de coll
Altres dels indicis de les variants BA.4 i BA.5, i que ja s’havien manifestat en altres mutacions, són: fatiga extrema, dolors musculars, febre, tos, síncopes, desmais sobtats i mal de cap.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe