Sanitat pública

El Parc Taulí aposta per la intel·ligència artificial per gestionar les Urgències

L’hospital assegura que el ‘software’ Mediktor és un avaluador de símptomes, el més precís per al triatge i prediagnòstic comprovat clínicament i ajuda a prendre decisions d’una manera organitzada, ràpida i eficaç

  • Un projecte a 500 escoles de tot Espanya busca frenar l’augment de trastorns

  • Les 36 places MIR vacants de Medicina de Família a Catalunya obliguen a obrir una segona volta

El Parc Taulí aposta per la intel·ligència artificial per gestionar les Urgències

Juanma Peláez

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Hospital Parc Taulí de Sabadell aposta per la intel·ligència artificial (IA) per a la gestió del servei d’Urgències del centre hospitalari amb la creació de la unitat Assistencial de Resolució Avançada (ARA), que compta amb un ‘software’ d’IA. El servei d’Urgències de l’Hospital Parc Taulí acull cada any més de 130.000 pacients.

A partir d’ara, l’equip d’infermeria orientarà i tractarà pacients amb patologies de baixa complexitat i elevada incidència, com cervicàlgies, esquinços de turmell, infeccions d’orina, vertigen, entre d’altres, cosa que disminuirà els temps d’espera.

Mediktor és el desenvolupador del ‘software’ que utilitza la Unitat ARA i que ha sigut adaptat específicament per a aquest projecte, en col·laboració amb l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT).

Des del Taulí han destacat que el seu avaluador de símptomes, el més precís per al triatge i prediagnòstic comprovat clínicament, ofereix el suport adequat a l’hora de prendre decisions d’una manera organitzada, ràpida i eficaç.

Així, el personal d’infermeria de la Unitat ARA, format prèviament, iniciarà l’assistència del pacient a través del software integrat dins del sistema informàtic del Parc Taulí.

Mitjançant preguntes orientades a cada cas particular, l’equip d’infermeria obté un llistat de possibles malalties que podran ser confirmades o descartades a través de proves complementàries.

Finalment, es prescriuran els tractaments pertinents, segons protocols definits pels mateixos professionals de l’hospital, i sempre hi haurà un professional mèdic de referència disponible assignat a la Unitat.

El personal d’infermeria és l’encarregat de confirmar el diagnòstic final i generarà l’informe assistencial, que una vegada obtingut s’adjuntarà a la història clínica de cada pacient de manera automàtica.

Notícies relacionades

Elisabet Vives, cap d’Infermeria de l’Àrea d’Urgències, ha destacat que «suposa un avenç significatiu per a l’assistència al pacient que ve a Urgències, ja que suposa la integració d’un nou nivell assistencial en el qual les infermeres, amb competències avançades i amb el suport d’un ‘software’ d’intel·ligència artificial, donen resposta a consultes de baixa complexitat».

«La Unitat ARA és molt rellevant per visibilitzar les infermeres de l’Àrea d’Urgències i el seu desenvolupament competencial, així com per a la integració de la intel·ligència artificial en un procés del sistema sanitari», ha assenyalat.