Institut Català d’Oncologia
Dimiteix el director de l’ICO pels pagaments de farmacèutiques no declarats

El director general de l’Institut Català d’Oncologia (ICO), Ramon Salazar i Soler, ha presentat aquest divendres la seva dimissió al capdavant de l’organisme després que la Conselleria de Salut li obrís dilluns un expedient pels pagaments no declarats de farmacèutiques,així com per l’activitat privada de Sace Medhealth SL, l’empresa familiar fundada per ell i a nom de la seva dona des que ell és director de l’ICO. Aquest expedient no s’ha tancat encara, sinó que està obert i segueix el seu curs.
Fonts de Salut han comunicat aquest divendres la dimissió de Salazar a EL PERIÓDICO, mitjà que va iniciar la investigació sobre la seva activitat privada i que va poder acreditar almenys 14.036,09 euros, que no va declarar al Portal de Transparència, de fins a set laboratoris diferents el 2022, any en què va assumir el càrrec de director general de l’ICO. Aquest import podria ser més elevat, ja que no tots els laboratoris publiquen anualment els pagaments que efectuen a metges. A més, fins al 2024 no es podrà saber si també ha rebut pagaments durant aquest 2023.
Segons ha pogut saber també aquest diari, Sace Medhealth SL, empresa fundada per Salazar, és la propietària legal de la plataforma Tertúlies Oncològiques, unes jornades anuals sobre càncer que, patrocinades per laboratoris, s’organitzen des de fa set anys sota el segell d’alguna institució sanitària pública de Catalunya. Salazar va fundar l’empresa el 2017 i en va ser, amb la seva dona, administrador solidari fins al 2022.
«Indignació» dels sindicats
Notícies relacionadesEls sindicats UGT, CCOO i Metges de Catalunya van expressar ahir la seva «indignació» i «malestar» per l’activitat de Salazar,que, com a alt càrrec de la Generalitat, hauria d’haver tingut una conducta «exemplar» i «transparent». Van demanar a l’Administració que actués amb «contundència».
L’activitat privada de Salazar va arribar ahir al Parlament de la mà del PSC, quan la diputada Assumpta Escarp va registrar una pregunta a la Cambra catalana en la qual sol·licita a la Conselleria de Salut explicacions sobre l’expedient obert.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»
- Apagada L'Audiència Nacional obre una investigació per determinar si l'apagada va ser ciberterrorisme
- La Caixa cessa Ángel Simón i nomena Francisco Reynés com a nou conseller delegat de Criteria