Entre gener i febrer
Més vagues als autobusos del Baix Llobregat: els treballadors de Monbus pararan set dies
El comitè d’empresa de l’antiga Oliveras ha convocat tres dies d’aturada total i quatre de parcial
Fonts del comitè expliquen que els treballadors van votar «per unanimitat» secundar la convocatòria de vaga
foto 3586386 /
Les vagues no cessen als serveis de bus metropolità al Baix Llobregat i l’Hospitalet. Els treballadors dels tres grans operadors han convocat aturades entre novembre i febrer per exigir a les seves respectives empreses millores en les condicions laborals, entre altres qüestions.
Primer van ser els treballadors de Rosanbus –l’operador que, principalment, dona servei a l’Hospitalet– els que van convocar dues jornades d’aturades parcials. A aquests els van seguir els empleats d’Avanza, que recorre les línies del Baix Llobregat sud fins a Barcelona.
Així, segons ha pogut saber aquest diari, ha arribat el torn dels treballadors de Monbus al Baix Llobregat, que han convocat set dies de vaga entre gener i febrer.
Entre els motius que els han portat a convocar les aturades, els treballadors destaquen «jornades laborals interminables» i «una subrogació irregular» dels treballadors de l’anterior operador, Oliveras, a Monbus.
Els dies de la vaga
El comitè d’empresa de l’antiga Oliveras ha convocat tres dies d’aturada total i quatre d’aturada parcial.
D’aquesta manera, els dies 9 i 11 de gener i l’1 de febrer els conductors de les línies de Monbus pararan tot el dia, mentre que el 18 i 25 de gener i el 8 i 15 de febrer els autobusos pararan en dues franges: de 7 a 10 del matí i de 6 de la tarda a 9 de la nit.
Des del comitè d’empresa expliquen que «tots els treballadors subrogats d’Oliveras a Alcalabus (una de les empreses de Monbus)» va votar «per unanimitat» secundar la convocatòria de vaga per als dies abans assenyalats.
Polèmica subrogació
Fonts del comitè d’empresa expliquen que han denunciat a la Inspecció de Treball la subrogació dels treballadors de l’antiga Oliveras. «Ens trobem subrogats irregularment per l’UTE Sant Boi, Barcelona i d’altres, guanyadora de la licitació, però en canvi som Alcalabus. Una situació inversemblant i incongruent de la qual l’entitat AMB és coneixedora», remarquen des del comitè convocant de la vaga.
Segons les mateixes fonts, la Unió Temporal d’Empreses (UTE) derivada de la subrogació d’Oliveras la componen un total de 225 treballadors.
Notícies relacionadesPel que fa a les línies de l’antiga Oliveras i que ara gestiona Monbus, donen servei als següents municipis: Sant Boi –principalment–, Sant Joan Despí, l’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Cornellà, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Torrelles de Llobregat, Gavà, Esplugues, Santa Coloma de Cervelló i el Prat.
Aquestes línies van registrar, segons un document intern de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), més de 7,5 milions de viatgers el 2021, any en què els serveis encara s’estaven recuperant després de l’aturada per la pandèmia. Entre aquestes línies destaquen l’E-79 i l’SB-1, amb més d’un milió de viatgers cada una el 2021, i les línies L-70 i L-72, amb més de 800.000 viatgers.
- Aniversari. Nutrició esportiva Nutrisport celebra els 40 anys d’història amb una nova imatge
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- FUTBOL Guardiola renova fins al 2027 i complirà 10 anys en el City
- Champions League Kika enlluerna en un Barça màgic
- Barcelona, protagonista Submer obre la nova era dels centres de dades