TROBADA SOLIDÀRIA

Sant Jordi en clau Instagram

La xarxa social reuneix 500 participants que es fotografien davant la façana de la Casa Batlló plena de roses, en una campanya de suport a la Fundació Arrels

aabella33630269 barcelona 22 04 2016 diada de sant jordi la facha160422205405 / Ferran Nadeu

aabella33630269 barcelona 22 04 2016 diada de sant jordi  la facha160422205405
icoy33633646 barcelona 23 4 2016   los 500 igers que se concent160422202545

/

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA SAVALL / BARCELONA

La trobada #WWIM13BARCELONA reuneix aquest cap de setmana a la capital catalana prop de 500 artistes de la xarxa social Instagram. La convocatòria s’engloba dintre del World Wide InstaMeet per celebrar el Dia de la Terra. La primera trobada, només per als seguidors d’aquesta xarxa prèviament acreditats, va ser ahir a la tarda a la Casa Batlló per impulsar la campanya solidària #MésQueUnaRosa, que recapta fons per ajudar Arrels, fundació que atén més de 900 persones sense sostre que dormen pels carrers de Barcelona. Aquest suport digital porta per títol Un drac entre roses.

Eduardo Mur, que al món Instagram se’l coneix com a Barcelonacitizen, és el catalitzador d’aquesta trobada, que només temia la pluja. «De tots els participants, el 65% són de Barcelona, el 20% d’altres comarques i el 15% estrangers», indica Mur, davant la façana de les mil roses, perquè els balcons i la tribuna de la Casa Batlló llueixen amb motiu de Sant Jordi coberts de grans roses vermelles. Això afavoreix que els visitants no parin de fer fotos amb els seus mòbils des de l’altra cantó del passeig de Gràcia o des de la mateixa vorera de l’edifici modernista, on uns 200 instagramers es van fer divendres una foto de grup. Les de l’edifici de Gaudí seran sens dubte les flors més fotografiades en la festa del llibre i la rosa. I les més seguides a Instagram, on ja destaquen diverses imatges sensiblement millorades amb l’ajuda d’un filtre.

RÈCORD A FACEBOOK

Notícies relacionades

Pilar Delgado s’encarrega de promocionar la Casa Batlló a les xarxes socials. «Hem penjat a Facebook la foto de la Casa Batlló i en cinc hores teníem més de 15.000 m’agrada. Amb això, hem batut el rècord d’entrades en aquesta xarxa social», assegura.

Els acreditats porten un targeta gran amb l’enllaç que tenen a Instagram. Miquel García (#Somriualacamera) ja va començar abans-d’ahir a la nit a fer fotos de l’edifici modernista mentre el decoraven. «El que més por ens feia és que plogués, però per sort hem pogut fer fotos sense paraigua», explica García, per a qui aquesta trobada és una oportunitat per posar cara als instagramers que més segueix a la xarxa. «Va més enllà del mòbil», conclou. María José Ruiz (#Yhossi) diu que la façana modernista amb roses vermelles és meravellosa. «Però el que més m’agrada és el que hi ha al darrere, el suport a una fundació».