El Dia del Llibre
Sant Jordi arrenca amb una andanada contra la comercialització de la Diada
Imma Monsó reclama «una literatura capaç de crear lectors, no de comptar lectors» en l’esmorzar municipal que dona inici a la jornada
Tret de sortida de la Diada de Sant Jordi. El tradicional esmorzar que en els últims anys ha organitzat l’Ajuntament de Barcelona ha semblat aquesta vegada més oficial al celebrar-se al Saló de Cent de la Casa Gran, a cobert, en previsió de l’amenaçadora pluja, que de moment respecta la jornada.
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va rebre alguns autors –entre els quals hi havia Olga Merino, Laura Fernández i Juan Tallón, periodistes d’EL PERIÓDICO– i polítics encapçalats per la vicepresidenta del Govern, Yolanda Díaz, i el ministre d’Universitats, Joan Subirats.
L’acte va tornar a ser una defensa del llibre per part d’Imma Monsó, que en aquesta ocasió, a diferència del pregó de divendres, es va bolcar en un encès elogi de la literatura: «Vull una literatura subtil i sense estridències –va dir, iniciant una lletania de desitjos–, que inclogui una literatura adulta –fins i tot la dirigida als nens–, verge de censura, resistent a través dels anys i que es resisteixi a ser interpretada en clau política, que no busqui fer pedagogia –tot i que la faci– i que sigui també incòmoda».
Notícies relacionadesMonsó va ser conscient que la seva reivindicació semblava anticomercial i anti Sant Jordi, però va dir que només concep «una literatura capaç de crear lectors, no de comptar lectors».
Primera Diada
La vicepresidenta Díaz, que celebra el seu primer Sant Jordi en el càrrec, es va mostrar molt satisfeta. «Estic impressionada i molt contenta per una festa que pren els carrers de Barcelona i posa al centre la literatura i el pensament que transforma la vida i la gent. Així continuem treballant per un país plurilingüe i pluricultural en moltes festes i moltes trobades, com els que avui tenim a Sant Jordi», va dir davant uns periodistes molt més interessats a preguntar-li per les punxades de Pegasus i pel ‘Catalangate’.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya