Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
Salvador Illa, Jéssica Albiach, Alejandro Fernández i Carlos Carrizosa assisteixen a l’acte literari festiu d’EL PERIÓDICO

Poc abans de 48 hores per a l’inici de campanya electoral a Catalunya i després d’una jornada enfeinada de roses i llibres pel centre de Barcelona, dirigents polítics i alguns dels candidats a les eleccions catalanes del 12 de maig van tancar la diada de Sant Jordi amb la festa d’Abril, el suplement literari de Prensa Ibérica (empresa editora d’EL PERIÓDICO). Malgrat les atapeïdes agendes en una jornada com la d’ahir, i més encara a les portes de la campanya electoral, dirigents de pràcticament tots els partits van trobar un forat per brindar a la cocteleria del Dry Martini amb escriptors, editors i una llarga representació del món artístic, juntament amb la plana major del grup editor i d’aquest diari.
Entre les autoritats va destacar la presència del delegat del Govern, Carlos Prieto, així com l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i les tinentes d’alcaldia Laia Bonet i Maria Eugènia Gay. També van acudir a la cita fins a quatre dels caps de llista en els pròxims comicis: Salvador Illa (PSC), Jéssica Albiach (Comuns), Alejandro Fernández (PP) i Carlos Carrizosa (Cs), juntament amb els diputats de la passada legislatura David Cid i Daniel Serrano, i els líders municipals de Junts, Xavier Trias, i del PP, Daniel Sirera. L’exconseller Santi Vila tampoc es va voler perdre l’esdeveniment. Qui no va poder estar present és el president i candidat a la presència per ERC, Pere Aragonès, que està de viatge a Irlanda del Nord per exhibir suports internacionals en un acte de precampanya a Belfast.
A propòsit de les enquestes
Notícies relacionadesNo tots van poder parlar entre ells perquè les atapeïdes agendes d’actes i entrevistes van fer que anessin arribant i marxant gradualment, però la conversa més freqüent entre els polítics va ser sobre les enquestes. Especialment la d’EL PERIÓDICO, que consolida el PSC en primera posició, seguit de Junts, que pren la davantera en el seu particular pols amb ERC. Tots van coincidir que els números amb què treballen les seves formacions són millors per a ells i es mostraven optimistes amb els resultats que aspiren aconseguir el 12 de maig.
Els candidats s’hi juguen molt en aquests comicis de maig: alguns la supervivència, d’altres la victòria i també n’hi ha que aspiren a treure escons que els facin decisius en el tauler de la governabilitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Antiimmigració als EUA Alerta per la retirada de visats universitaris estrangers als EUA: «Sembla que aprofiten qualsevol oportunitat per deportar-nos»
- Propostes per a la Diada Deu llibres que acaben de ser (o seran aviat) sèrie: recomanacions per a Sant Jordi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- Aquestes destinacions són millors a l'abril que al març: paisatges de somni en el seu màxim esplendor
- Obituari Mor als 73 anys el periodista bosnià Boban Minic, resident a l’Escala