Tradició gegantera
Santa Coloma, capital gegantera de Catalunya 2023
L’alcaldessa Parlon presenta els actes amb què se celebrarà la designació de Santa Coloma com a capital gegantera de Catalunya

Santa Coloma ha sigut escollida aquest any com a Capital Gegantera de Catalunya, cosa que la converteix en la ciutat més important del món geganter, almenys, durant el 2023. Tot i que la proclamació oficial serà el 7 de maig, l’Ajuntament ha presentat aquest dimecres la programació d’activitats mitjançant les quals la ciutat celebrarà la seva capitalitat.
Durant aquell cap de setmana (el dels dies 5, 6 i 7 de maig), l’ajuntament liderat per Núria Parlon (PSC) ha programat una sèrie d’activitats. Entre aquestes, cercaviles, concerts, exposicions de gegants, una vermutada popular al Mas Fonollar i una migada popular. «Serà una gran festa de la cultura popular i tradicional, però no només això. També serà una festa de tota la ciutat», ha exclamat l’alcaldessa Parlon durant la presentació.
També han assistit a l’acte la tinenta d’alcaldessa, Petry Jiménez; així com representants de la Colla de Gegants i Capgrossos, que s’han reunit als jardins de Can Roig i Torres. Parlon ha tingut paraules d’agraïment per a la Colla, que va ser la impulsora de presentar Santa Coloma a la candidatura de Capital Gegantera. En aquest sentit, el president de l’agrupació de gegants de la ciutat, Aitor Muñiz, ha assegurat que tenen davant «un mes de molta feina», i que estan desitjant que arribi el cap de setmana de celebració.
Notícies relacionadesEls gegants de Maó i els ‘gigantillos’ i ‘gigantones’ de Burgos seran els convidats il·lustres de la festa. A més, el consistori informa que els Gegants de Catalunya, Treball i Cultura, s’instal·laran a Santa Coloma amb motiu de la celebració.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims