Selecció
10 sèries per veure aquesta Setmana Santa a Netflix
Seleccionem un grapat d’apostes per recuperar a la plataforma durant els dies de vacances
Ja arriben les vacances de Setmana Santa i, amb sort, una mica més de temps lliure per plantejar-se projectes. Per exemple, ¿posar-se al dia amb la infinita ficció audiovisual del nostre temps? Des d’aquí volem fer la missió menys impossible: deu grans sèries a recuperar a Netflix.
1. ‘The One’, amor, misteri i tecnologia
‘The One’, amor, misteri i tecnologiaSi sou dels que troben a faltar ‘Black mirror’, no us equivocareu del tot donant una oportunitat a aquest ‘thriller’ britànic sobre una empresa que ofereix l’oportunitat de trobar la parella ideal a través d’una prova de l’ADN. La seva cofundadora i consellera delegada és la implacable Rebecca Webb (Hannah Ware), que va crear l’empresa amb arts dubtoses després de descobrir una manera científica de trobar els aparellaments. En la trama es creua el misteri al voltant de Webb amb les històries de diverses parelles afectades o generades per la irrupció d’aquesta web de cites últim model.
2. ‘Last Chance U: Basket’, llàgrimes al camp
‘Last Chance U: Basket’, llàgrimes al campDesprés d’explorar el futbol americà universitari, l’equip de ‘Last Chance U’, liderat pel documentalista Greg Whiteley, segueix ara els jugadors de l’East Los Angeles College durant la temporada 2019-20. El seu entrenador en cap, John Mosley, és una figura tan fascinant com l’entrenadora Monica Aldama de ‘Cheer’, una altra sèrie de la franquícia: pot fer algun crit, però també compta amb tàctiques molt menys ortodoxes. Fins i tot els que tinguin poc interès pel bàsquet universitari acabaran atrapats en aquesta xarxa. Whiteley només sap fer sèries amb poder emocional i valor estètic.
3. ‘Dealer’, poseu-vos a recer (i agafeu la Biodramina)
3. ‘Dealer’, poseu-vos a recer (i agafeu la Biodramina)Els crítics ens entossudim a tirar a terra una vegada i una altra la tàctica del ‘found footage’, aquesta amb la qual se’ns vol fer creure que estem veient el metratge gravat pels protagonistes. D’acord, ningú ha aconseguit encara superar ‘Monstruoso’. Però de tant en tant apareixen títols interessants narrats amb aquesta òptica: és el cas del recent hit de terror ‘Host’ o aquesta minisèrie d’acció francesa, en la qual Nicolas Lopez i Ange Basterra reelaboren amb encert el seu propi llarg autoproduït del 2017, premi principal del festival de cine policíac de Cognac. Quan es dirigeixen a rodar un videoclip de rap en una ciutat espinosa del sud de França, un cineasta i el seu operador de càmera es veuen atrapats en una guerra entre bandes.
4. ‘Las begums de Bombay’, ser dona al Mumbai actual
‘Las begums de Bombay’, ser dona al Mumbai actualDesprés de contribuir com a guionista a la sorprenent ‘Hecho en el cielo’, Alankrita Shrivastava debuta com a creadora de la seva pròpia sèrie amb aquest drama sobre les vides creuades de cinc dones de diferents generacions i/o estrats socials al Mumbai actual. Cal saber: Rani (la popular Pooja Bhatt, en la seva gran tornada després de divuit anys gairebé sense actuar), nova presidenta executiva del banc on també treballen Fatima (Shahana Goswami) i Ayesha (Plabita Borthakur); Shai (Aadhya Anand), fillastra de Rani, i Lily (Amruta Subhash), ballarina de bar i treballadora sexual. Segons va explicar la seva autora a ‘Drama Quarterly’, la sèrie és «una exploració del que significa ser dona i com el cos és sempre un factor en la vida laboral d’una dona».
5. ‘Los fantasmas de la ciudad’, simplement adorable
5. ‘Los fantasmas de la ciudad’, simplement adorableEn temps de polèmica i polarització, de nerviosisme gairebé absurd a tota hora, la nova creació d’Elizabeth Ito (antiga artista i guionista de ‘Phineas y Ferb’ o ‘Hora de aventuras’) ve a servir com a meravellós ansiolític. Se suposa que és per a nens, però a qualsevol ésser humà li agradarà aquest documental animat sobre un grup de nens que, una mica a l’estil de la tropa de ‘Scooby-Doo’, investiga aparicions fantasmals per tot Los Angeles. ‘Look’ preciós (aquests fons entre fotografia i dibuix), missatge unificador, música electrònica naïf: un bàlsam.
6. ‘Detrás de sus ojos’, girs de vertigen
6. ‘Detrás de sus ojos’, girs de vertigenSi voleu disfrutar realment dels bojos plaers de ‘Detrás de sus ojos’, potser hauríeu de deixar de llegir aquí mateix. La ignorància és una benedicció, sobretot amb una sèrie de semblants girs; un d’ells, el final i definitiu, capaç de fer voler tornar a veure la sèrie des del principi. En la seva primera nit de marxa en molt temps, la divorciada Louise (Simona Brown) acaba robant un petó al ben plantat David (Tom Bateman), que resulta ser, descobreix ben aviat, el seu nou cap en la consulta de psiquiatria on treballa com a secretària. ¿Sona a comèdia romàntica? Gairebé ho sembla al principi, però no ho és.
7. ‘Escena del crimen: Desaparición en el hotel Cecil’: el primer d’alguns llocs per evitar
Escena del crimen: Desaparición en el hotel Cecil’: el primer d’alguns llocs per evitarJoe Berlinger no dorm. Només així s’explica la impossible productivitat d’aquest director i productor, sobretot d’obres documentals entorn de crims reals. El 18 d’abril, Starzplay estrena ‘Confronting a serial killer’, la seva docusèrie sobre la relació entre l’assassí en sèrie Sam Little i la periodista Jillian Lauren. Al febrer va estrenar a Netflix una sèrie antològica basada en l’exploració històrica i de camp de llocs on van succeir estranys crims. Primera parada: l’Hotel Cecil de Los Angeles, on una turista canadenca va desaparèixer misteriosament el 2013.
8. ‘Supongamos que Nueva York es una ciudad’, l’amiga formidable
8. ‘Supongamos que Nueva York es una ciudad’, l’amiga formidableUna dècada després de dedicar-li el documental mitjà biogràfic, mitjà conversacional ‘Public speaking’, Scorsese es reuneix amb l’escriptora satírica Fran Lebowitz per deixar-lo parlar i parlar i parlar i aprendre del seu enginy i intel·ligència. La sèrie arrenca com un examen minuciós, o millor, primmirat de la vida novaiorquesa (d’abans de la pandèmia), però els amics acaben tocant temes tan amplis i universals com l’esport, els diners o llibreries i biblioteques. Molt cuidada a nivell cinematogràfic (què carai, dirigeix Marty), és un plaer sensorial i intel·lectual.
9. ‘Nos conocimos en Estambul’, què significa viure a Turquia
Notícies relacionades‘Nos conocimos en Estambul’, què significa viure a TurquiaAquesta creació de Berkun Oya, al qual devem la versió original d’‘El accidente’, ha sigut celebrada com un rar cas de sèrie que aborda la vida actual a Turquia amb realisme i esperit crític. Aquí hi seguim les vides creuades de diversos personatges de diferent condició social: de la netejadora Meryem (Öykü Karavel), protagonista última del relat, a la psiquiatra a qui acudeix per uns desmais (Defne Kayalar) i que, al seu torn, requereix teràpia, passant per un playboy ric i deprimit o una actriu de culebró.
10. ‘Song exploder’: disseccionant la màgia del pop
10. ‘Song exploder’: disseccionant la màgia del popDe moment, no hi ha notícies d’una tercera entrega de ‘Song exploder’, la versió docusèrie del famós ‘podcast’ de Hrishikesh Hirway. Això ha de canviar, així que vegem i revisem els seus primers episodis fins que s’anunciï aquesta necessària renovació. Això és el somni de qualsevol melòman: una indagació en profunditat en grans cançons (les seves inspiracions, els seus mecanismes sònics, les seves repercussions culturals) de la mà dels seus propis autors, entre els quals R.E.M., Nine Inch Nails, Dua Lipa i Natalia Lafourcade. Per saber-ne més, aquí podeu llegir la nostra entrevista amb el creador de la saga.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.