OSCARS DE LA TELE
Les 10 sèries favorites dels Premis Emmy 2021
Tot sembla indicar que aquest serà l’any de ‘The Crown’ i ‘Ted Lasso’, però un fenomen com ‘Bridgerton’ o una favorita de la crítica com ‘Hacks’ podrien donar sorpreses
La tendència del 2021: els Emmy s’endinsen en territori fantàstic
No queda una gala de premis lluïda i sonora si els votants no es posen d’acord a concentrar com més guardons sigui possible en un mateix títol, i en aquests Emmy totes les mirades apunten cap a ’The Crown’, amb la qual Netflix podria emportar-se per fi la distinció a millor sèrie dramàtica. Però aquest any també representa la consolidació definitiva del gènere (superherois, terror, acció galàctica) en categories no només, diguem-ne, tècniques. Repassem les opcions de les sèries més nominades.
‘The Crown’ (24 nominacions)
La seva aura de prestigi només ha crescut, en lloc de decréixer, amb el pas dels anys i les temporades. Amb aquesta climàtica quarta entrega dedicada als anys Di, la creació de Peter Morgan estava destinada a fer més soroll que mai i conquistar el cor d’uns votants que en molts casos van viure aquella època. Totes nominacions són poques per a una sèrie que, segons gent com Paul Schrader, hauria de competir directament en els Oscar.
‘The Mandalorian’ (24 nominacions)
Ja fa temps que els Emmy van deixar de tenir fòbia al gènere: al cap i a la fi, ‘Joc de trons’ va ser millor drama fins a quatre vegades. Però és inusual trobar fins a tres sèries de gènere (o quatre, si entenem ‘El cuento de la criada’ com a sèrie de terror) competint pel màxim guardó. ¿Podran el Mando i el Grogu imposar-se en aquestes i altres categories principals contra ‘The Crown’? Això costa de creure.
‘Bruja Escarlata y Visión’ (23 nominacions)
Les nominacions de la creació de Jac Schaeffer a millor sèrie limitada i categories d’interpretació o guió estan plenament justificades: parlem d’un projecte brillant a tots els nivells, aclaparador espectacle alhora que ressonant drama sobre la pèrdua. Únic factor en contra seu: per ser disfrutada en tota la seva extensió requereix cert coneixement de l’entorn Marvel. La trencadora ‘Podría destruirte’ o potser, sobretot, la popular i elegant ‘Gambito de dama’ semblen més ben posicionades.
‘El cuento de la criada’ (21 nominacions)
L’única ‘repetidora’ com a aspirant a millor sèrie dramàtica. I amb certa raó: aquesta temporada ha sigut la millor des de la primera. El seu nombre de nominacions imposa, però no s’ha portat gens en les cerimònies dels Creative Arts Emmys; la sorprenent Mckenna Grace (adolescent Sra. Keyes) no ha pogut com a actriu convidada amb el cameo de Claire Foy a ‘The Crown’. Parlem de la que podria ser la gran perdedora de l’any, però mai desestimem el poder d’Elisabeth Moss: seria el seu segon Emmy per aquest paper.
‘Ted Lasso’ (20 nominacions)
Al contrari que l’equip de futbol protagonista al final de la primera temporada, l’estimada ‘Ted Lasso’, antídot contra la decepció en el pandèmic 2020, fa cara de guanyar en aquesta cerimònia. Millor comèdia i millor actor principal de comèdia són premis cantats. Recolzem Lasso, sobretot perquè, en el fons, està tan feta caldo com tothom: la segona temporada ha recordat que, molt sovint, qui mira de tenir una actitud riallera en la vida en el passat no ha sigut gaire feliç.
‘Territorio Lovecraft’ (18 nominacions)
Tot i que és nominada a millor sèrie dramàtica, tindria més sentit que hagués entrat en la categoria de sèrie limitada: HBO ha decidit no seguir endavant amb ella. I té la seva lògica. Després d’un imponent primer episodi, ni tan sols la seva poderosa metàfora central (el monstre com a manifestació de l’odi) va aconseguir sostenir el desgavell. El més merescut i, sens dubte, emotiu seria l’Emmy al millor actor secundari per al recentment mort Michael Kenneth Williams.
‘Gambito de dama’ (18 nominacions)
La pura definició de ‘sleeper’: una sèrie que arriba sense fer gaire soroll, esperada només pels fans d’Anya Taylor-Joy i els escassos espectadors de ‘Godless’ (anterior sèrie del seu cocreador Scott Frank), que acaba posant d’acord a bàsicament tota la població. Ja ha acaparat vuit premis en els Creative Arts, cosa que assenyala clarament a escombrada la matinada de diumenge a dilluns. I ara, a esperar la reunió de Taylor-Joy i Frank a l’adaptació de ‘Risa en la oscuridad’, de Nabokov.
‘Mare of Easttown (16 nominacions)
Abans que ‘Gambito de dama’ arrasés en les cerimònies dels Creative Arts, Kate Winslet semblava clara favorita com a actriu principal de sèrie limitada. Ningú es queixaria si finalment la vencedora és ella: la seva composició de la detectiu de policia Mare Sheehan ha ofert alguns dels moments televisius més demolidors (i, compte, també divertits) de l’any. I el detectiu Colin Zabel d’Evan Peters també ocupa un lloc especial al cor dels espectadors.
‘Hacks’ (15 nominacions)
Jean Smart està nominada pel seu paper de mare manefla a ‘Mare of Easttown’ i, d’altra banda, la seva encarnació en aquesta sèrie d’una còmica de Las Vegas que confia en els acudits d’una noia d’uns vint anys (Hannah Einbinder) per rellançar la seva carrera. Encara inèdita a Espanya (ens hauria d’arribar com a part del pack de benvinguda de HBO Max aquest 26 d’octubre), ha sigut una de les favorites de la crítica nord-americana durant el 2021. Però Ted Lasso i el seu enorme bigoti planen sobre ella.
‘Bridgerton’ (12 nominacions)
Compte, molt compte amb ella. En dies en què els fenòmens es reprodueixen i renoven amb tanta celeritat, potser costa recordar-ho, però ‘Bridgerton’ va ser una bomba d’audiència aquest Nadal. I sovint els premis es concedeixen als títols que sostenen les indústries. O a actors sorgits del gairebé no-res que acaben a tot arreu, com Regé-Jean Page, llançat a l’estrellat com a Duc de Hastings. Aquí es pot reclamar que Phoebe Dynevor, una altra estrella del futur, no hagi rebut nominació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.