Dels creadors d’‘Entrevías’

Alexandra Jiménez se submergeix en un amor prohibit (per a una dona) a ‘Escándalo. Relato de una obsesión’

Dénia acull aquests dies el rodatge de la nova sèrie de Mediaset, sobre la relació entre una dona i un menor, interpretat per Fernando Líndez

Alexandra Jiménez se submergeix en un amor prohibit (per a una dona) a ‘Escándalo. Relato de una obsesión’

MEDIASET

3
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿Què pot portar una dona de 42 anys a entaular una relació amorosa amb un jove de 15? ¿Es jutjaria aquesta situació de la mateixa manera si l’adult fos un home? Són algunes de les preguntes que llançarà veladament a l’audiència ‘Escándalo. Relato de una obsesión’, la sèrie de Mediaset i Alea Media (‘Patria’, ‘Entrevías’) que aquests dies s’està rodant a Dénia (Alacant). Amb Alexandra Jiménez (‘Los Serrano’, ‘El inocente’) i Fernando Líndez (‘Skam España’) al capdavant del repartiment, aquesta ficció que sens dubte evoca a la cèlebre novel·la de Vladímir Nabokov, però invertint els rols de gènere, se submergeix en una relació prohibida (i il·legal) a través d’uns personatges marcats per uns quants traumes del passat.

L’inici de la història, de fet, ja és una bona mostra dels dimonis que arrosseguen els personatges. La protagonista, Inés (Jiménez), decideix treure’s la vida submergint-se al mar, però el jove Hugo (Líndez) aconsegueix rescatar-la. «Aquesta tornada a la vida desencadena una història d’amor que es va distorsionant fins que es transforma en una història obsessiva i malaltissa», resumeix l’actriu, emocionada per interpretar un personatge «amb una personalitat tan difícil i tan fràgil», molt allunyat de les comèdies a què ens tenia acostumats.

Carrera com a model

El seu salvador tampoc va curt de drames. «L’Hugo va perdre la seva mare al néixer i és una culpa que sempre ha portat a sobre», explica Líndez, de 22 anys, que abans de dedicar-se a la interpretació ha triomfat com a model, treballant amb Versace, Isabel Marant, JW Anderson i Loewe, i en passarel·les de Milà, París, Nova York i Londres. S’hi afegeix una «relació poc sana amb el seu pare» i els seus problemes a l’escola, provocats per les seves altes capacitats intel·lectuals, cosa que el converteix en un noi amb un comportament impulsiu i difícil de controlar.

«La llavor de la sèrie va ser intentar explorar històries que sempre s’han explicat des del punt de vista dels homes. Parlar de dones inadequades en la societat, que cometen el mateix pecat que un home però que se les jutja de manera molt més severa, com si sempre portessin la lletra escarlata», explica Aurora Guerra (‘El secreto de Puente Viejo’), creadora de la ficció i coproductora executiva amb Arantxa Écija i Aitor Gabilondo. Aquest últim, responsable d’èxits com ‘El Príncipe’, ‘Patria’ i ‘Vivir sin permiso’, incideix que la sèrie va més enllà «de l’atracció física» de la Inés i l’Hugo i que aprofundeix en com es torna la violència patida al llarg de la vida i en l’automaltractament.

El morbo

«És obvi que el component de morbo hi és, però espero que almenys la polèmica serveixi per parlar que les dones tenim el mateix dret que els homes a equivocar-nos», recalca Guerra, que es va documentar molt «sobre la síndrome de l’abandonament, la síndrome de la dona maltractada psicològicament, els desordres alimentaris i les obsessions per la maternitat» per plasmar-los en els personatges.

Notícies relacionades

Els protagonistes, per la seva banda, han viscut aquestes tòrrides escenes amb bastanta naturalitat. «Va ser molt més còmode del que pensava», reconeix Jiménez, mentre Líndez confessa que en un primer moment el van preocupar. «¿Però a quin adolescent no li agradaria enrotllar-se amb una dona més gran que ell?», diu amb un somriure.

La història d’‘Escándalo. Relato de una obsesión’ quedarà tancada en vuit episodis, que s’acabaran de filmar el 29 de juliol. El rodatge s’ha desenvolupat en entorns naturals de Madrid i la costa del País Valencià, com Dénia, Cullera, Castelló i València. «La història és tan pertorbadora que el contrapunt lluminós del Mediterrani li dona una brillantor que casa molt bé», justifica la seva creadora.