BOIRA MOLT DENSA
Un mort i 19 ferits en una col·lisió entre 15 vehicles, un d'ells un bus, a Àlaba
Un home mort i 19 persones ferides, almenys tres de greus, és el resultat de l'accident que ha tingut lloc a les set del matí a San Millán (Àlaba), a prop del límit amb Navarra, segons ha informat l'Ertzaintza.
D'acord amb les primeres investigacions policials, la frenada de diversos vehicles al veure un autobús que estava parat en flames ha estat el possible origen de l'accident, versió que ha ratificat el xòfer, Félix Pérez de Heredia.
El conductor ha explicat a Radio Vitoria que transportava vuit viatgers entre Vitòria i Pamplona. Al sortir de la parada d'Agurain i incorporar-se a la N-1, l'autobús ha tingut un problema mecànic, sortia molt de fum del motor i s'ha acabat incendiant.
Els vuit passatgers, "habituals" de la línia, han abandonat sense problemes l'autobús. El vehicle ha quedat completament carbonitzat i obstaculitzava parcialment el pas pel carril dret de la calçada.
Cops per darrere
El conductor ha explicat que, enmig d'una densa boira, s'han començat a sentir cops pel darrere, i que suposa que al veure la boira, el fum negre i les flames de l'autobús, els vehicles que venien han frenat de cop, cosa que ha provocat les col·lisions en cadena pel darrere.
Notícies relacionadesEntre els 15 vehicles accidentats hi ha quatre camions i dues furgonetes, així com vehicles policials. Els ferits han estat traslladats als hospitals vitorians de Txagorritxu i Santiago.
La carretera on ha tingut lloc l'accident, la N-1, seguia a les onze del matí tallada en direcció a França, cosa que ha ocasionat diversos quilòmetres de cua.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Investigació periodística Marc Marginedas: "Rússia és un país governat per monstres"
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?
- Cas Rubiales La Fiscalia demana l'anul·lació del judici a Rubiales i que se celebri un de nou en considerar que el jutge estava "viciat"
- El nou sistema de recollida de residus arriba ja a 55.000 persones a Manresa
- Seguretat viària La DGT canvia el permís per conduir motos: aquests són tots els canvis