FRE AL CONSUM ENTRE MENORS

Els diaris rebutjaran en portades i contraportades anuncis de begudes alcohòliques

Sanitat comença una campanya amb el lema 'L'alcohol et destrossa per partida doble'

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / MADRID

El president de l'Associació d'Editors de Diaris Espanyols (AEDE), Jaime Castellanos, i la ministra de Sanitat, Elena Salgado, han firmat un conveni per prevenir el consum de begudes alcohòliques entre menors i que es traduirà a rebutjar la publicitat d'aquest tipus de productes a les portades i contraportades dels seus diaris, i a no inserir aquestes campanyes en publicacions i seccions dirigides a menors.

Èxit social i professional

En una roda de premsa celebrada a la seu del ministeri, Salgado ha explicat que l'AEDE només es compromet a publicar els anuncis de begudes alcohòliques en què no apareguin nens i adolescents, i que no associïn el consum a l'èxit social, professional o sexual.

Els diaris de l'associació tampoc acceptaran publicitat d'alcohol que l'associï al millor rendiment físic, a propietats sedants i estimulants i que promocionin un consum "immoderat".

Inserció gratuïta

Així mateix, els editors de diaris es comprometen a "promoure" la inserció gratuïta d'un anunci contra l'alcohol entre menors per cada anunci pagat, i a inserir "gratis" almenys una vegada a l'any, "com a encartament i preferiblement als suplements dominicals", un fullet sobre els efectes del consum d'aquestes begudes entre menors elaborat per Sanitat. A més, promourà incloure amb cada anunci d'alcohol un missatge d'advertència sobre els danys que el seu consum produeix en els menors.

Notícies relacionades

Campanya publicitària

Per reforçar aquest conveni, el Ministeri de Sanitat difondrà des d'avui fins al 27 de juny en mitjans audiovisuals, premsa i internet una campanya publicitària que comptarà amb un pressupost inicial de 2,2 milions d'euros i que té com a lema L'alcohol et destrossa per partida doble.