RELIGIÓ
Montilla esquiva el Dalai-lama, que serà rebut per Carod
El president al.lega per evitar el líder budista que no és un dirigent polític
El cap espiritual del Tibet serà a Barcelona des de diumenge fins dimarts
La visita de tres dies que el Dalai-lama, el cap espiritual del budisme tibetà, preveu iniciar diumenge a Barcelona ja ha tingut un primer contratemps. Els organitzadors de l'estada a Catalunya de l'home que va exercir com a líder polític del Tibet, fins que el 1959 les autoritats xineses el van forçar a exiliar-se, no han aconseguit que el president de la Generalitat el rebi. Montilla ha traslladat la missió al vicepresident Carod-Rovira, del departament del qual depenen els afers religiosos, amb el pretext que no és un líder polític.
A diferència del que ha passat ara, en la seva primera visita a Barcelona, el 1994, el Dalai-lama no solament va aconseguir entrevistar-se amb Jordi Pujol, sinó que el llavors president va posar fins i tot per als fotògrafs amb un mocador penjat del coll, unakataque li acabava de regalar el convidat. Cinc anys abans havia obtingut el premi Nobel de la pau. El líder budista va arribar fins i tot a dinar amb Xabier Arzalluz i Josep Antoni Duran Lleida, que li van brindar el seu suport. Durant la mateixa jornada es va entrevistar amb l'alcalde, Pasqual Maragall, amb el qual va tornar a reunir-se el 1997.
FALTA DE DIPLOMÀCIA
L'ambaixada de la Xina, país que acusa l'actual Dalai-lama, de 73 anys, de promoure la independència de part del seu territori, el Tibet, el va obsequiar ahir amb el seu menyspreu. Un portaveu de la legació diplomàtica va exposar ahir els motius pels quals no hi haurà un comunicat sobre la seva visita a Espanya. "És un pobre home que no té cap representació dins del budisme", va argumentar.
I va afegir: "Ell no té cap problema amb la Xina, com tampoc el tenim nosaltres amb ell. El que passa és que el món occidental sempre intenta buscar friccions en aquest assumpte. I a Occident, Catalunya és especial. Potser pels problemes d'identitat que tenen els catalans".
Des de la seva última visita, fa 10 anys, el Dalai-lama ha intentat viatjar en dues ocasions a Barcelona. El 2004, les pressions de les autoritats xineses van aconseguir que no assistís al Fòrum. Un nou intent es va anul.lar per raons de salut.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Les mines de sang del Congo
- Alemanya vota sota l’embranzida ultra i un previsible gir a la dreta
- Jaume Duch: "Soc moderadament optimista amb el català a la UE"
- Jaume Duch: "Segons quin sigui el futur d’Ucraïna, sabrem quin serà el futur de la UE"
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats