EDUCACIÓ
La UAB farà el màster per ser advocat abans que sigui forçós
El curs compta amb 500 hores de pràctiques en bufets professionals
L'entrada en vigor de la nova llei que regula l'accés a les professions d'advocat i procurador dels tribunals, fixada per al 31 d'octubre del 2011, obligarà els que vulguin exercir com a tals no només a graduar-se en Dret, com fins ara, sinó també a cursar un màster universitari oficial i a superar un examen tutelat pel Ministeri de Justícia. A les portes d'aquesta mudança, les universitats han començat a presentar els màsters d'accés a l'advocacia que impartiran per satisfer les exigències de la norma.
La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) acaba d'aliar-se amb sis dels vuit col·legis d'advocats de la província de Barcelona (Granollers, Terrassa, Mataró, Sabadell, Manresa i Barcelona) per oferir a partir del novembre que ve un màster propi, que es cursarà al llarg de 13 mesos i que constarà de 2.250 hores, 500 de les quals transcorreran en despatxos de lletrats, com a avançament del curs de postgrau oficial que preveu programar a partir del curs acadèmic 2011-2012.
FI D'UNA SITUACIÓ INSÒLITA / El requisit del màster i d'una avaluació addicional posarà fi a un fet insòlit a la Unió Europea: que un acabat de llicenciar en Dret pugui actuar com a lletrat després de complir amb la formalitat d'haver-se col·legiat. Un dels arguments que avalen la nova regulació és precisament la necessitat de buscar una homologació amb l'exercici de la professió a Europa, cosa que facilitarà la lliure circulació de professionals de l'advocacia. A partir del 2012, doncs, un graduat en Dret només podrà portar a terme tasques d'assessor, però no podrà fer servir la denominació d'advocat, o presentar-se a oposicions per ocupar un lloc d'especialista en lleis.
Notícies relacionadesEl màster de la UAB oferta inicialment 30 places. La meitat del professorat procedeix de les aules universitàries, però el 50% restant ha estat reclutat entre els professionals en exercici. El degà de la facultat de Dret de la UAB, Josep Maria de Dios, preveu que, a partir del 2011, quan es transformi en un màster universitari a preus públics, no s'ofereixin més de dos grups de 40 places, més un tercer grup amb la mateixa quantitat destinat a la formació de procuradors, que a Catalunya probablement només es podrà cursar a la UAB. El model intensiu i tutorial no permet fer agrupacions més nombroses, al·lega Josep Maria de Dios.
MÉS OPCIONS / Paral·lelament, la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona (URV) ha programat dos màsters propis d'accés a l'advocacia en col·laboració amb els col·legis d'advocats de Tarragona, Reus i Tortosa, mentre que la Universitat Pompeu Fabra (UPF) va presentar setmanes enrere la seva proposta, en aliança amb quatre grans despatxos d'advocats. El màster de la UPF ha estat ideat per a titulats capaços de desenvolupar-se en anglès i compta, com en el cas de la UAB, amb una potent instrucció pràctica.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- Protesta L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre