DONADES D'ALTA

Un tren descarrila i provoca ferides lleus a dues dones a Flaçà

La sortida d'un eix d'un dels cotxes del comboi ha provocat l'accident

1
Es llegeix en minuts
EFE

Un tren de mitja distància que cobria el trajecte entre Portbou (Girona) i Barcelona ha descarrilat avui a Flaçà (Girona) per la sortida d'un eix d'un dels cotxes del comboi, un accident en què dues passatgeres han resultats ferides lleus i han estat traslladades a l'hospital Doctor Trueta de Girona, però a mitja tarda han estat donades d'alta.

La resta del passatge, unes dues-centes persones en total, que no han patit danys, ha estat transbordat a un altre comboi amb destinació a Barcelona, cap a les 14:26 hores, segons ha informat Renfe.

L'accident s'ha registrat cap a les 13:20 hores quan el tren que havia sortit de Portbou a les 12:29 hores ha sortit de la via al tram entre Figueras i Girona, en un punt pròxim a la localitat de Flaçà, i ha provocat contusions lleus a dues dones que viatjaven al comboi. En les tasques d'emergència han actuat diversos equips de Bombers de la Generalitat, han explicat les mateixes fonts.

Vagó entravessat

El descarrilament ha obligat a transbordar 200 viatgers a un altre tren i tallar la circulació, ja que el vagó ha quedat entravessat a la via. Protecció Civil ha activat a les 15.10 hores la fase d'alerta del pla d'actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat), que ha desactivat una hora després un cop solucionada la incidència.

Després d'haver estat tallada la circulació a causa de l'incident, els trens de mitja distància circulen en via única entre Girona i Figueres sense parar a Flaçà, on els usuaris de Renfe poden anar a través d'un servei d'autocars des de Girona i Figueres.

Notícies relacionades

Els tècnics d'Adif i Renfe investiguen les causes de la incidència, i enviaran un tren taller per retirar el tren accidentat --format per dues composicions de tres vagons cada una-- i altres treballs tècnics per normalitzar el servei.

Amb l'objectiu de no interferir en el servei actual, els treballs, que s'han de fer sobre les dues vies, es portaran a terme en horari nocturn, fet que possibilita mantenir la via única entre Girona i Figueres fins al final del servei.