IMMIGRACIÓ
Un estudi de la Universitat de Vic critica els Espais de Benvinguda
La capacitat educativa per oferir un aprenentatge paral·lel al de les escoles dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) -els centres previs a l'escolarització per a alumnes immigrants que arriben a mig curs- és dubtosa. Aquesta és la conclusió que ha transcendit d'un estudi de la Universitat de Vic, que encara no s'ha fet públic, encarregat pel mateix Departament d'Educació. Es tracta de la primera avaluació externa que es realitza dels polèmics centres.
«L'aprenentatge s'ha de fer a l'escola, no a l'EBE. Entre altres coses, perquè no hi ha temps material per fer-ho», apunta un dels autors de la investigació. Els nens acostumen a passar una mitjana de tres setmanes al centre. «Mai hem pretès substituir l'escola. No volem ensenyar res -es defensa Núria Callís, directora de l'EBE de Vic-. Només oferim un primer contacte amb la cultura i la ciutat».
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Mercat laboral Catalunya lidera la creació d’ocupació al març i supera de nou els 3,8 milions d’ocupats