serveis ferroviaris

Catalunya estrena el control de regionals rebatejant les línies

La web de la Generalitat ja incorpora la informació sobre els sis recorreguts

1
Es llegeix en minuts
C. B.
BARCELONA

Amb les 12 campanades, igual que va passar fa just un any, la Generalitat va assumir ahir noves competències ferroviàries. En aquesta segona ocasió eren els trens regionals, també denominats serveis de mitjana distància. És un negoci molt diferent del seu germà gran, de Rodalies, i la seva situació també és molt diferent. Una de les principals diferències és que la gestió de les 79 estacions de les sis línies és competència d'Adif, de manera que malgrat que la informació del servei la doni la Generalitat, qui l'haurà de fer arribar als usuaris serà el responsable de la infraestructura.

A l'espera de dilucidar, també en aquest cas, si el canvi d'inquilí al Palau de la Generalitat modifica la presa de decisions en aquest àmbit, el primer que notaran els viatgers de les línies de Girona, Manresa (Bages), Lleida, Tarragona o Tortosa (Baix Ebre), entre altres, és que s'han rebatejat les línies. Els nous responsables de la xarxa, que fan servir 11 milions de viatgers a l'any (un 10% dels de Rodalies), han optat per posar-los un número darrere de la R, entre l'11 i el 16.

Notícies relacionades

MAPA INTERACTIU / Aquesta nova condició abunda en la idea de crear un únic ens organitzatiu per a tots els trens dels quals ja s'encarrega l'Executiu català. També s'ha incorporat a la web de Rodalies tota la informació sobre regionals. Aquesta pàgina (www.rodaliesdecatalunya.cat),

a més d'incorporar el mapa de les estacions, els horaris o les possibles afectacions en el servei per les obres programades, informarà en temps real de les avaries que es produeixin i dels endarreriments que generin, cosa que ja passava amb Rodalies. Un mapa interactiu també ajudarà els viatgers a situar-se a les parades i informarà dels enllaços amb altres operadors.