REACCIONS A LA PROTESTA DEL 19-J
Puig afirma que les manifestacions d'ahir "van desbordar totes les previsions"
El conseller celebra que les protestes se celebressin de forma "democràtica i pacífica"
"M'hauria agradat que s'hagués fet igual en altres moments", assegura
El titular del Departament d'Interior,Felip Puig, ha afirmat aquest matí que la xifra de participants en lesmanifestacions dels indignats d'ahir, diumenge, "va desbordar totes les previsions". El conseller ha celebrat que la jornada es desenvolupés per "mecanismes democràtics i pacífics" i ha valorat "el compromís del moviment del15-M d'establir unservei d'ordre per garantir que el dret a la indignació es canalitzés de manera correcta i ordenada".
"Celebro que fos un èxit de participació democràtica --ha assegurat Puig--. Van expressar amb tranquil·litat i per lavia pacífica la seva crítica i la seva disconformitat amb l'actuació del conseller d'Interior". No obstant, ha afegit que li hauria agradat que aquesta protesta "s'hagués fet de la mateixa manera en altres moments", en referència als incidents delParlament de la setmana passada.
Acampada de la plaça de Catalunya
Pel que fa a l'acampada que encara persisteix a la plaça de Catalunya de Barcelona,Puig ha informat que no s'ha posat "una data màxima" per portar a terme o no undesallotjament. No obstant, ha advertit que "laprivatització de l'espai públic s'hauria d'acabar tard o d'hora. No es pot mantenir de manera indefinida".
Notícies relacionadesEn aquest sentit, el conseller ha explicat queInterior està alerta "per garantir que no s'alteri l'ordre públic" i s'ha posat a disposició de tots els alcaldes perquè valorin si s'ha de portar a terme alguna actuació en el cas que s'incompleixin normatives municipals de civisme.
A causa de la proximitat de larevetlla de Sant Joan, també ha comentat que està en contacte amb els ajuntaments perquè analitzin si hi ha alguna"col·lisió" entre les acampades i la celebració de la revetlla i decideixin si necessiten ajuda o "veuen algun risc" en la presència "residual" de campaments a les places.
- Mor l’antic dirigent del PP Francesc Vendrell
- Aliança i Vox comparteixen discurs ultra, però disten en l’ús del català
- Eleccions legislatives La CDU guanya les eleccions a Alemanya, els ultres es disparen i Scholz s’enfonsa, segons els sondejos
- La mala alimentació i l’obesitat causen més tumors que el tabac
- La ‘pau’ de Trump per a Ucraïna: ni justa ni duradora
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Musk assegura que Vox guanyarà les eleccions a Espanya
- Netanyahu amenaça de reprendre la campanya militar d’Israel a Gaza
- La líder ultra que contradiu el cànon de l’extrema dreta
- El ‘ministre de Merkel’ que no va poder sostenir el seu govern de coalició