cara
Un horitzó per construir

Tren de mercaderies Barcelona-Lió, dimarts. /
L'aposta pel corredor mediterrani que ahir va fer seva la Comissió Europea respon a una estratègia de llarg abast que persegueix l'objectiu de millorar la competitivitat del mercat únic europeu dins del marc de l'economia global. Una estratègia que des de l'Estudi Llotja d'Infraestructures i Territori de la Cambra de Comerç de Barcelona compartim i recolzem, donat que reforça el nostre compromís amb l'impuls a la competitivitat de les empreses, que és el factor clau per al desenvolupament econòmic i social del país.
Perquè, dotat de les infraestructures adequades, el corredor mediterrani estarà en disposició de posar en valor tot el seu potencial com a motor productiu i econòmic de l'àrea del sud d'Europa. I això ha de quedar meridianament clar: no es tracta simplement de potenciar la logística, sinó que és una aposta ferma i decidida en favor de l'economia productiva. I és que el nostre principal avantatge competitiu és la vocació productiva del nostre teixit empresarial, de gran tradició industrial.
Per tant, la millora dels enllaços terrestres entre el sud i el nord del continent europeu és un dels grans reptes que té plantejada la millora de la competitivitat de l'economia europea. I, evidentment, a casa nostra el principal d'aquests enllaços pendents és el corredor mediterrani.
Així doncs, la inclusió del corredor mediterrani dins la Xarxa Central Transeuropea de Transport ha estat un primer repte assolit. La seva transcendència rau en el fet que formar-ne part o no determinarà el caràcter prioritari de les actuacions associades i condicionarà d'una manera decisiva les seves possibilitats de finançament més enllà del marc pressupostari públic.
En definitiva, és imprescindible explicar bé que el corredor mediterrani respon a una lògica transeuropea i de rendibilitat socioeconòmica. No és un corredor andalús, murcià, valencià o català. Ni tan sols es pot dir que sigui un corredor espanyol. És part d'un eix estratègic que uneix el nucli econòmic d'Europa amb el nord de l'Àfrica.
Carrera de fons
De tota manera, cal ser ben conscients que encara queda molta feina per fer. L'impuls al corredor mediterrani continuarà sent una carrera de fons, en la qual cal que s'impliquin el Govern espanyol i la Comissió Europea. Sense reserves, malgrat totes les dificultats econòmiques que assetgen el moment present.
Notícies relacionadesPer això, des de la Cambra de Comerç de Barcelona seguirem treballant per despertar la complicitat del conjunt de la societat i dels territoris i per suscitar el consens de les diferents administracions implicades. I ho continuarem fent fins que el corredor mediterrani sigui una realitat. Sense defallir, com hem fet sempre les coses. I amb la confiança en el futur que dóna, com bé sabem a les ciutats que mirem cap al mar, el fet que únicament cal aixecar la vista per trobar al nostre davant tot un horitzó per construir.
*President de l'Estudi Llotja d'Infraestructures i Territori. Cambra de Comerç
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- La Mia, l’avatar de Mossos, pot recollir denúncies en 10 idiomes
- Catalunya i València tindran difícil o impossible tornar als mercats
- Denúncia veïnal Nens al parc Güell: prohibit jugar a futbol, anar en bici i de vegades córrer
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- Barcelona, protagonista Xips subretinals per restaurar la visió
- Tribunals Judici a un geriàtric per tenir desnodrits els seus residents
- RELIGIÓ El Papa pateix dos episodis d’"insuficiència respiratòria aguda"
- Paneque demana "comprensió" per a Rodalies a Tarragona
- Convocada una nova vaga a Renfe per a mitjans de març