L'ANÀLISI
Filtrant els 140 caràcters
Twitter ha anunciat que a partir d'ara té la capacitat de poder retirar un tuit en un determinat país, i que ho farà quan l'hi demani una entitat autoritzada. Es tracta derefinar la censura que fins ara ja aplicaven: en més d'una ocasió han desaparegut usuaris (com el compte humorístic @nanianorajoy) i paraules concretes han deixat de sertrending topics a petició de grans anunciants.
Fins ara quan arribava una queixa a la companyia de San Francisco el compte o el tuit en qüestió desapareixia de tota la xarxa demicroblogging.No existia un protocol establert, ara sí. Escudant-se en els límits que cada país posa a la llibertat d'expressió, Twitter eliminarà aquell tuit per a tots els usuaris d'aquell estat, però seguirà sent consultable per a la resta del món.
Drets d'autor
Una de les repercussions més immediates és que si la llei del país ho demana, Twitter podrà suprimir tots aquells tuits que continguin enllaços a continguts amb drets d'autor. Lescelebrities americanes han fet famós Twitter usant-lo compulsivament, si aquestes decideixen passar-se en massa a una altra xarxa demicroblogging, arrossegarien milions d'usuaris amb elles i donarien ales a una competència que fins ara no ha existit. Favor amb favor es paga.
La segona lectura és que Twitter està ampliant i refinant el seufilter bubbleper fer-lo imperceptible per a l'usuari, com ja fa Google. La bombolla de filtres són tots aquells algoritmes que analitzen el comportament de l'usuari i li fan arribar el contingut que normalment consulta. Si busqueu el mateix terme des de casa i des del treball sense estarloginat a Gmail, veureu com surten resultats diferents.
Twitter fins ara aplicava aquest filtre de forma externa altimeline: et suggeria usuaris a seguir, a les cerques podies trobar els resultats més rellevants per a tu, o afegir en el nou disseny la pestanyadescobreixon ja filtra tota la informació. La nova clàusula li permet tenir incidència al Timeline, de moment nom''es censurant, però ja ha creat un precedent.
No ens hem d'estranyar,Twitter és una companyia privada que vol generar el màxim de beneficis i tenir el màxim d'usuaris possibles. Farà tot el necessari per consolidar la seva hegemonia i fer contents els seus anunciants sense fer enfadar en excés els usuaris. Encara no s'ha donat el cas que els usuaris demostrin la seva força i canviïn en massa una plataforma perquè aquesta no respectava els seus drets; i fins que això no passi, l'anunciant passarà per davant nostre.
Notícies relacionadesPeriodistafreelancei consultor tecnològic
@emartinborregon
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia