Nou contratemps per a un creuer
Arriben les primeres naus d'auxili fins al 'Costa Allegra', a la deriva a l'Índic
Entre els passatgers de 24 nacionalitats hi ha 15 espanyols
Un incendi va deixar la nau sense electricitat en una zona de pirates
Quinze espanyols es troben entre els 1.049 passatgers i tripulació del creuer Costa Allegra, que ahir dilluns al matí va registrar un incendi al mar Índic, fet que va deixar la nau sense propulsió a 20 milles de les illes Seychelles. Dos vaixells de càrrega de nacionalitat francesa van ser desviats de la seva ruta per donar assistència i el primer va arribar davant del creuer poc abans de la mitjanit, de manera que va poder deixar els seus sistemes de comunicació, ja que al creuer estaven avariats. Un avió de vigilància sobrevolava la nau i va constatar que no hi havia problemes per a la seva flotació.
Altres remolcadors de les illes pròximes també es van dirigir cap a la nau de Costa Cruceros per prestar auxili, encara que el capità, Giorgio Moretti, i la Capitania dels ports d'Itàlia, que segueix el cas segon a segon, van informar que no hi havia cap perill per als passatgers. Tots van estar reunits a les sales més grans del creuer, equipats amb els salvavides d'emergència, preparats per al que es presentés. Van rebre mantes i aigua. Segons sembla l'incendi va provocar una avaria de difícil solució, així que la nau podria haver de ser remolcada fins a algun port pròxim.
Com que la nau havia de travessar una de les zones en què s'assenyalen pirates, portava embarcats a bord un equip de militars del regiment italià de San Marco, segons va revelar l'agència ANSA. "No hi ha problemes per a la seguretat dels passatgers", van informar les autoritats locals citades pel cònsol de Roma, mentre que les autoritats italianes van indicar que "en aquest moment el lloc més segur és la nau".
A bord hi havia 1.049 persones, de les quals 636 són passatgers de 24 nacionalitats, la majoria d'ells francesos (127). El personal i la tripulació pugen a 413 persones, 212 de les quals són italianes.
La naviliera, informada pel capità, va comunicar que l'incendi no havia estat provocat, sinó que es va iniciar espontàniament a les 10.39 hores al matí, hora d'Espanya. Després de l'incendi a la sala de màquines, la nau es va quedar sense energia elèctrica i sense propulsió, i va haver de navegar a la deriva. A bord hi funcionava una ràdio alimentada per unes bateries. Després que es declarés l'incendi, van ser disposades les mesures d'emergència i es va llançar un avís d'emergència general. L'incendi, domat amb extintors i una descàrrega de CO2, hauria destruït els generadors d'emergència de la nau i el quadro elèctric general, cosa que no va permetre posar en marxa els generadors d'electricitat. Des d'Itàlia la Guàrdia Costanera va alertar les autoritats de les Seychelles i va localitzar les naus més pròximes per ordenar-los que es desviessin i es prestessin a auxiliar.
Notícies relacionadesLaCosta Allegraés coneguda com a "nau de vidre" per l'abundància de finestrals. Fa 187 metres i desplaça 28.500 tones. Dissabte passat havia sortit de Madagascar i es dirigia a Mahè, capital de les Seychelles. El portal de la companyia informa que el vaixell va ser construït el 1969 i duia el nom d'Annie Johnson. Era un vaixell que carregava contenidors. Costa Crociere el va comprar el 1992.
Ahir a la nit la naviliera va enviar a l'oceà Índic un grup de 14 persones, entre directius i tècnics per assistir als passatgers i intentar tornar a posar en marxa la nau. Tres d'ells estan sent investigats pel naufragi del creuerCosta Concordia, que passat 13 de gener va naufragar frente a l'illa italiana del Giglio, causant la mort de 25 passatgers, mentre que altres set resulten encara desapareguts.