ESPÈCIE EXÒTICA

Detectada la presència d'un peix globus verinós al litoral de Catalunya

La Generalitat ha emès un avís que alerta dels riscos del consum

Un exemplar del peix globus detectat a Catalunya.

Un exemplar del peix globus detectat a Catalunya. / DEPARTAMENT {D'AGRICULTURA} DE LA GENERALITAT

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Barcelona

Un tipus depeix globus el consum del qual pot resultar verinós per a l'ésser humà ha començat a detectar-se al litoral de Catalunya, encara que fins ara han estat molt pocs exemplars, segons ha informat laDirecció General de Pesca i Afers Marítims. L'últim exemplar el van veure pescadors de la confraria deSant Carles de la Ràpita. Pel que sembla, l'espècimen es va enganxar entre unes xarxes.

El peix globus és d'aspecte similar a un gran verat (pesen fins a set quilos i poden fer un metro de llargada), però amb una característica bossa a la part inferior. Encara que la seva toxina s'acumula especialment en les vísceres --fetge i ovaris--, no es descarta que també n'hi pugui haver a la carn. Si es menja, ataca el sistema nerviós i provoca formiguejos.

El Govern de la Generalitat ha publicat uncartell informatiu i demana que, si algú en captura un exemplar, avisi les autoritats.Rosario Allué, cap del Servei de Recursos Marins de la Direcció General de Pesca (Departament d'Agricultura), explica que l'avís es dirigeix sobretot als pescadors recreatius. "Les confraries i els professionals ja estan al cas i saben que és tòxic, però els pescadors més esporàdics o que pesquen per afició poden confondre'l amb altres peixos que sí són comestibles", concreta.

Notícies relacionades

A partir del canal de Suez

El peix globus que s'ha detectat al litoral català pertany al gènere conegut com a 'Lagocephalus'. Es tracta d'una espècie que viu en aigües càlides de l'Índic i que previsiblement ha arribat al Mediterrani a través del canal de Suez. A Grècia va ser detectat per primera vegada el 2005.