Les tradicionals postals de Nadal es modernitzen per burlar la crisi
Les targetes es tornen electròniques per felicitar les festes amb originalitat i burlar la crisi
Menys paper i més 'e-mails' és la màxima de les targetes en plena era d'internet. Ara que això d'enganxar segells sembla d'una altra època, cada vegada s'opta més per enviar felicitacions a través del correu electrònic.
Aquest canvi de costum és una perfectamesura d'estalvi contra la crisi econòmica. Les empreses eviten l'enviament postal de grans quantitats de targetes nadalenques i s'asseguren unadifusió immediata del missatge, ja que l'usuari el rep directament a la safata d'entrada del correu electrònic.
El baix cost d'aquest enviament massiu digital obre la porta a empreses i comerços més modestos. Així, també poden felicitar les festes als clients els restaurants, tallers mecànics i botigues de petites dimensions, que no es podrien costejar les despeses de l'enviament en paper.
Solidaritat i medi ambient
L'empresaBSH Electrodomésticosha decidit donar aCàritas Càritasels 6.000 euros que abans es gastaven a enviar targetes nadalenques als clients, proveïdors i col·laboradors. La donació serà destinada al projecte d''Acompanyament domiciliari i comunitari', pensat per a persones amb dependència física, mental o en una situació d'exclusió social.
Un altre dels avantatges de felicitar les festes per internet és lasostenibilitat. Canviar la targeta per l''e-mail' repercuteix directament en el medi ambient, ja que de retruc evita l'ús de grans quantitats de paper que, d'una altra manera, s'utilitzaria en sobres i postals.
Les tradicionals targetes d'Unicef
Entre les postals més vistes sobre els prestatges espanyols hi ha les d'Unicef, comercialitzades des del 1947.Andrés Conde, director de campanyes d'Unicef España, explica que la venda de targetes de Nadal “cau al voltant d'un 15% anual” des dels últims cinc anys.
Per compensar la pèrdua d'ingressos, l'organització ha creat unaaplicació gratuïta per a telèfons mòbils. Mitjançant 'FelicitApp', l'usuari pot fer la seva pròpia targeta personalitzada i enviar-la als seus contactes.
Felicitacions originals
Entre les postals electròniques que les empreses envien durant les festes nadalenques hi ha autèntiques obres creatives. Des de les clàssiques postals estàtiques enviades com a imatge fins afelicitacions animades i interactives amb música, a les marques se'ls obre un món nou de possibilitats per aconseguir arribar als clients i proveïdors de manera original.
Entre les felicitacions corporatives que més destaquen aquestes festes hi ha el portal interactiu deMediapro, mitjançant el qual es poden observar les ciutats de Barcelona, Bilbao, París o Miami, entre altres. Un altre viatge interactiu per a l'usuari és la felicitació d'Equipo Singular i GrapaEquipo Singular Grapa, que s'uneixen per acabar oferint el visionat d'una pel·lícula del catàleg de Filmin.
Moltes empreses han optat per fervídeosper felicitar les festes. ElPalau de la Música i l'Orfeó Català han rodat un 'lipdub', la cadena d'hotelsRoom Mate ha disfressat els seus empleats per posar-los a ballar per Nadal,Mercabarna mostra els seus productes, elTeatre Nacional de Catalunya grava els actors en ple procés de decoració, iVibo--Viajes Iberia-- ha creat 'Vicentín, el calcetín', una mascota que canta nadales.
Les autonomies també estalvien en postals
La majoria de governs autonòmics han decidit substituir les habituals postals per felicitacions electròniques. Segons informa Efe,Yolanda Barcina ha declarat que donarà10.000 euros a les Hermanitas de los Pobres, ja que aquest és l'import que abans destinava el Govern de Navarra a les postals nadalenques que ara s'envien per 'e-mail'.
Notícies relacionadesTambé laJunta de Castella i Lleó ha suprimit aquest any la reunió amb els representants dels principals mitjans de comunicació, en què habitualment s'oferien regals. Ara, els bons desitjos es transmeten per internet.
El president de la Generalitat Valenciana,Alberto Fabra, ha retallat en un 60% les despeses nadalenques de Presidència, i entre les mesures d'estalvi també s'ha apostat per les felicitacions digitals. L'última autonomia a confirmar el canvi de targetes per les noves possibilitats que ofereix internet és laXunta de Galícia.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina