Pares i sindicats veuen un "retrocés" a la LOMCE

La FAPAC i UGT consideren que s'ha tramitat sense consens i "d'esquena a la comunitat educativa"

1
Es llegeix en minuts

La Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC) i el sindicat UGT de Catalunya han considerat aquest divendres un "retrocés" per al model d'escola pública i la immersió l'aprovació del projecte de Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) al Consell de Ministres.

La Fapac ha rebutjat el text, després de veure innecessària la reforma, "del tot aliena a criteris democràtics, ja que ha estat tramitada sense cap tipus de consens i totalment d'esquena a la comunitat educativa". La federació ha criticat que la Lomce "no millora el funcionament de l'escola pública, sinó que és contrari al seu esperit, a més de suposar un atac a la immersió lingüística.

Davant aquesta situació, ha cridat totes les associacions de mares i pares a participar en concentracions davant la seu de del PP en les diferents localitats catalanes.

Per la seva part, la UGT ha exigit al Govern la retirada d'una llei que acaba amb la cohesió social i la igualtat d'oportunitats, i suposa un "retrocés sense precedents", ha afegit. "Diem un 'no' rotund a aquesta norma que modifica l'actual sistema regulat d'una forma totalment injustificada i sense consens", ha assenyalat el sindicat, que també ha destacat que atempta contra el model català d'educació i les competències pròpies.

Fredor per a les escoles catòliques 

Notícies relacionades

Tampoc entre les files conservadores han aplaudit completament la llei Wert. Tan sols la Confederació d'Associacions de Pares d'Alumnes (Cofapa) i la Confederació Catòlica d'Associacions de Pares d'Alumnes (Concapa) celebren la LOMCE perquè consideren que la iniciativa canviarà el model actual.

Escoles Catòliques acull "amb fredor" l'aprovació del Projecte perquè creu que "no pot garantir la resolució dels problemes del sistema educatiu" i afirma que LOMCE "empitjora l'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres" i que "no suposa avanços en el règim de concerts educatius", entre altres crítiques relatives al funcionament dels centres. No obstant, aplaudeixen l'equiparació de la religió a la resta d'assignatures.

Temes:

LOMCE