Activistes de Femen aborden Rouco amb el tors nu a favor de l'avortament
El cardenal va ser sorprès a l'entrada d'una parròquia a Madrid per les cinc dones

Una de les activistes de Femen protesta davant de Rouco Varela a l’entrada de la parròquia de Los Santos Justo i Pastor. /
Cinc activistes de Femen, amb el tors nu i cridant "avortament és sagrat", han abordat aquest diumenge a la nit el president de la Conferència Episcopal Espanyola, Antonio María Rouco Varela, quan es disposava a entrar a la parròquia dels Sants Just i Pastor, al carrer de la Palma, a Madrid.
L'incident s'ha produït al voltant de les 20.00 hores durant el breu recorregut entre el vehicle en què es desplaçava el cardenal i l'entrada del temple, moment que han aprofitat les cinc activistes per llançar a Rouco diverses calces tacades de vermell.
Rouco, escortat pels rectors, ha aconseguit entrar a l'església, on s'havia d'oficiar una missa, mentre les activistes, que duien escrita la paraula Femen al cos, han cridat des del carrer "avortament és sagrat" amb el puny aixecat.
Posteriorment, la porta principal per on ha entrat el cardenal arquebisbe de Madrid ha estat tancada i les activistes se n'han anat caminant pels carrers adjacents al temple entre alguns aplaudiments dels vianants.
Causes de la protesta
Notícies relacionadesLa protesta de Femen té lloc un dia després que milers de persones es manifestessin a Madrid contra l'avantprojecte de protecció de la vida del concebut i dels drets de la dona embarassada.
El ministre de Justícia, impulsor de la reforma, va donar dissabte la seva "paraula", en la convenció nacional del PP, "que no hi haurà ni un insult ni un crit ni una desqualificació que a aquest ministre l'hagi de fer abdicar de complir el compromís que vaig adquirir amb el president del Govern i amb tots vosaltres de donar compliment al nostre programa electoral i regular els drets de les dones, però també els drets dels concebuts i no nascuts", va assenyalar Alberto Ruiz-Gallardón.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- L’oferta creixent d’oci a Enric Granados inquieta el veïnat
- El Port Olímpic posposa el fitxatge dels últims quatre restaurants
- II Trobada de Dones de Prensa Ibérica
- Resultats històrics Inditex es converteix en la tercera empresa amb més beneficis de l’Ibex
- Alimentació Bon Preu finançarà 36.000 dinars escolars a Catalunya