L'historiador francès Joseph Pérez, premi Príncep d'Astúries de ciències socials
Ha centrat bona part dels seus treballs en l'estudi del naixement i la formació de l'Estat espanyol modern
L'historiador i hispanista francès Joseph Pérez, especialitzat en la història d'Espanya dels segles XVI i XVII, ha estat guardonat avui amb el premi Príncep d'Astúries de ciències socials 2014. Fill de pares espanyols, Joseph Pérez ha centrat bona part dels seus treballs en l'estudi del naixement i la formació de l'Estat espanyol modern i en la formació de les nacions llatinoamericanes.
La candidatura d'aquest prestigiós humanista havia estat presentada pel rector de la Universitat de Valladolid, Marcos Sacristán Represa, i recolzada, entre altres, per l'ambaixador de França a Espanya, Jerôme Bonnafont.
Joseph Pérez va néixer el 1931 a Laroque d'Olmes (Arieja, França), on els seus pares s'havien traslladat des de la localitat valenciana de Bocairent, i va estudiar Lletres a la Universitat de París.
Va iniciar la seva carrera docent el 1956 a la Universitat de Bordeus III, on el 1960 va ser nomenat titular de la càtedra de Civilització Espanyola i d'Amèrica Llatina, i va estar vinculat a aquesta institució, de la qual va ser rector, durant tota la seva trajectòria.
Director de la Casa de Velázquez de Madrid, institució dependent del Ministeri d'Ensenyament Superior i Investigació de França, és especialista en el període històric que comprèn des del regnat dels Reis Catòlics fins al de Felip II i la formació de l'Estat espanyol modern i de les nacions iberoamericanes.
La candidatura de Pérez s'ha imposat a altres com la de l'economista francesa Esther Duflo, el filòsof nord-americà Michael Sandel, el polític i professor italià Massimo Livi Bacchi, el sociòleg Manuel Castells o l'historiador britànic Geoffrey Parker.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- FUTBOL Gerard Piqué declararà com a investigat el 14 de març per la seva mediació a la Supercopa d’Espanya a l’Aràbia Saudita
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV