EL 6 DE SETEMBRE
Un noi rep 20 punts de sutura per l'atac d'una tintorera a Salou
El turista aragonès, de 16 anys, es banyava a la platja de Llevant quan va ser mossegat en una mà
Un jove turista aragonès de 16 anys va rebre 20 punts de sutura a la mà dreta al ser mossegat per un peix a la platja de Llevant de Salou, el 6 de setembre. L'ajuntament de la localitat ha lamentat els fets, però els qualifica de fet aïllat.
El noi, que estava de vacances amb la seva família aquells dies a Salou, jugava amb un matalàs, a un centenar de metres de la sorra, quan va notar que un peix, que no va identificar, el mossegava i li va començar a sagnar de forma abundant la mà. El noi va ser traslladat a l'ambulatori, on va rebre una vintena de punts.
Efectius de salvament van desplegar un dispositiu --inclosa una embarcació-- per localitzar, sense èxit, l'animal. Ningú el va poder veure, però podria ser un peix gros o una tintorera o tauró blau, una espècie de cos estilitzat, morro llarg i en forma de con, d'uns 2,5 metres i 80 quilos.
MOSSEGADA DE DEFENSA
El responsable d'Alesport, l'empresa encarregada del servei de salvament i socorrisme al municipi, Manuel García, ha explicat: "Pensem que era una mossegada de defensa. Si hagués estat d'atac, a part de la mossegada hauria tingut esquinçament i, en aquest cas, només li va marcar la mà".
García, que treballa en el servei de salvament de Salou des de fa 15 anys, assegura que és la primera vegada que viu un cas com aquest. No obstant, sí que ha percebut com els últims temps les tintoreres s'acosten més a la costa.
Aquest any, al Camp de Tarragona s'han detectat possibles casos de tintoreres a prop de la costa en zones d'Altafulla i Torredembarra.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero