L'aposta pel 'web first' i la interacció amb els lectors
El diari publica a la xarxa continguts exclusius per als seus subscriptors
L'actual presència d'EL PERIÓDICO a internet no té res a veure amb aquells primers experiments del 1994, lògicament. Encara que els PDF segueixen existint, l'oferta de continguts i el potencial d'interactivitat de la xarxa ja han consolidat la plataforma digital com el suport de futur dels mitjans de comunicació. Conscient d'això, i seguint l'esperit que el va portar a ser el primer diari espanyol a la xarxa, ha portat a terme profundes transformacions, internes i de producte, per fer viable aquesta alternativa.
SOTA SUBSCRIPCIÓ / L'oferta de continguts a internet ha canviat els últims mesos i s'ha vist reforçada gràcies a la filosofia del web first (la web primer) que se segueix des de la redacció del diari. La majoria dels continguts que configuren l'edició impresa es bolquen primer sobre les plataformes digitals d'EL PERIÓDICO. Això sí, l'accés a aquests continguts es fa sota subscripció, de forma que no tothom hi pot accedir lliurement. Com a estratègia d'assentament d'aquests continguts premium, la web del diari compta amb un sistema que permet a l'usuari no subscrit accedir a un màxim de 30 notícies de pagament al mes. L'únic requisit per disfrutar d'aquesta quota és completar un simple registre gratuït o accedir-hi mitjançant el seu perfil de Facebook o Twitter.
La possibilitat d'accedir a aquests continguts exclusius des de qualsevol dispositiu (ordinador, tauleta o smartphone) i sigui quin sigui el sistema operatiu, és un més dels avantatges de ser subscriptor del diari. A això s'hi suma la possibilitat d'accedir a l'edició en PDF, a l'hemeroteca històrica i als avantatges que ofereix el Club del Subscriptor Tr3sC .
Notícies relacionadesFACEBOOK I TWITTER / Al marge dels canvis de funcionament interns, el lector també ha pogut constatar com la interacció entre el mitjà i els seus propis usuaris s'ha multiplicat de forma exponencial. La redacció del diari ha obert canals a través de les xarxes socials, principalment Facebook i Twitter, del correu electrònic i de la mateixa web per fer participar el lector, no solament amb la seva opinió sinó aportant moltes vegades contingut informatiu rellevant i d'interès per a la resta de la comunitat que conforma la capçalera.
ENTRE TOTS / El diari ha integrat els seus lectors en el dia a dia de la redacció, i així ha anat configurant les vies perquè intervinguin en els espais d'opinió i en l'elaboració de temes i notícies. En aquesta tasca són fonamentals les xarxes socials on EL PERIÓDICO té una enorme força, amb més de 210.000 seguidors a Facebook (és el diari català d'informació general amb més seguidors en aquesta xarxa) i la mateixa xifra a Twitter. També té canals oberts a Instagram, Google Plus i Pinterest.
- Tomé tensa la selecció
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Reis del boca a boca Restaurants de culte de BCN fora del radar dels ‘influencers’
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- DE COPES Còctels de qualitat sense necessitat d’efectes especials
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi
- AGENDA DE BARCELONA Barcelona contra la violència masclista