Hisenda descobreix un patrimoni inexplicable d'un imputat d'Adif
L'exgerent d'infraestructures de l'ens públic García Germán està acusat de malversació
Gastava quantitats molt superiors al seu salari i els seus pares ingressaven sumes sospitoses

Un tren de la línia d’alta velocitat, al seu pas per Bàscara (Alt Empordà). /
L'Agència Tributària ha descobert un important increment de patrimoni de Jaime García Germán, l'exgerent d'infraestructures de l'empresa pública Adif (l'ens que gestiona les infraestructures ferroviàries a Espanya) que està imputat en un jutjat de Barcelona per presumpta malversació de fons públics i suborn per afavorir suposadament la constructora Corsan en l'obra de la plataforma de Sagrera-Nus de la Trinitat de l'AVE, a Barcelona. Aquesta mateixa persona ha estat denunciada per motius similars en un jutjat d'Alcalá de Henares per l'extreballador de Ferrovial Vicente S.
La Unitat de Suport a la Fiscalia Anticorrupció va remetre fa uns mesos al jutjat de Barcelona que investiga el presumpte frau comès a l'obra de la Sagrega un informe que conclou que el 2007 l'exalt càrrec d'Adif (va ser apartat de les seves responsabilitats directives, encara que continua a l'empresa pública) es va comprar dues embarcacions per un import total de 54.582 euros, una quantitat que «excedeix [els seus] rendiments nets de treball». Els investigadors afegeixen a aquesta adquisició la compra, el mateix any, d'un immoble per valor de 60.000 euros.
L'Agència Tributària ha detectat també sospitosos moviments econòmics en els comptes bancaris dels pares de Jaime García Germán. En el cas del pare, el 2009 es van produir respecte al 2008 increments tant en els saldos mitjans de l'últim trimestre com en els corresponents al 31 desembre, així com operacions que van originar tràfic de divises entre el 2008, el 2010 i el 2011. Respecte a la mare de l'imputat, l'informe destaca l'«elevat import» d'operacions amb terceres persones, especialment en determinats pagaments els anys 2011 i 2012.
Per aclarir aquest increment de patrimoni de García Germán (que va ser posat en llibertat després de dipositar una fiança) i els moviments econòmics als comptes bancaris dels seus familiars, la jutge que investiga el cas de la Sagrera, Silvia López Mejía, va autoritzar la Guàrdia Civil a recollir dades de comptes oberts en set bancs. García Germán suposadament va rebre regals en forma d'estades en hotels de luxe, com el Jerone i St. Regis d'Aspen (Colorado, Estats Units).
L'ALTRE ACUSAT / La magistrada ha acordat la mateixa diligència respecte a un altre imputat del mateix cas, l'enginyer Rafael Rodríguez, l'executiu d'Adif que havia estat el màxim responsable de les obres de l'AVE a Barcelona. No obstant, sobre aquest directiu, la jutge no indica en les actuacions que s'hagin trobat irregularitats en el seu patrimoni. Fonts de la seva defensa, exercida per l'advocat José Luis Rosillo, van al·legar que Rodríguez «està tranquil» respecte a aquestes indagacions perquè, van assegurar, «no hi ha cap increment il·legal en el seu patrimoni». Les mateixes fonts van afegir que Rodríguez «s'ha manifestat aliè i innocent respecte a les acusacions que se li imputen».
La jutge està investigant, a més a més del suposat tracte de favor dels directius d'Adif a la constructora Corsan, si els responsables de l'entitat pública van facilitar un sobrecost dels moviments de terrenys a l'obra de l'AVE a la Sagrera.
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- INTOXICACIÓ El glop d’‘aigua’ que gairebé mata un home a Vigo: «En segons vaig notar que em cremava viu per dins»
- Diligències obertes Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- Operaven a Catalunya La Policia Nacional expulsa 24 multireincidents amb més de 200 detencions per homicidi, robatori o agressió sexual
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina