CAROLINE PILLIGRATH 3 BLOGUERA I CONSULTORA
«Ningú pot treballar amb l'ordinador a la platja»

«Ningú pot treballar amb lordinador a la platja»_MEDIA_1 /
Nascuda a Alemanya fa 25 anys, Caroline Pilligrath és oficialment nòmada digital des de fa sis mesos, després que se li acabés el seu contracte en una empresa turística i decidís fer de la seva passió viatgera la seva professió. «Me'n vaig anar a Tailàndia, vaig fer connexions, em vaig organitzar i em vaig llançar a veure què passava», explica. Va anar a Bangkok, Chiang Mai, Koh Pagang i Koh Samui i d'allà va saltar a Birmània, on va passar un mes recorrent el país amb una bloguera francesa a qui va conèixer durant el viatge. «Vaig aprendre molt, va ser molt inspirador. A Birmània, les connexions a internet no són gaire bones, així que vaig tornar a Tailàndia».La seva manera de viatge difereix de la del motxiller clàssic. Ella lloga habitacions en un apartament, com a Barcelona, on ha viscut un mes, sense data de sortida. «No m'agrada fer de motxillera, he de treballar i prefereixo estar-me en una casa, un pis compartit o una cosa així. És com si hi visquessis». Afirma que no necessita luxes, més enllà d'una connexió a internet. I recorre als cafès i als espais de coworking per treballar i trobar gent similar.
De la seva aventura en dóna testimoni en un blog de viatges, Breathing travel, on pretén mostrar «com es pot veure el món a poc a poc i viatjar de manera assequible». «Sols fa sis mesos que el vaig començar. No em permet viure'n, però tampoc ho vull perquè és molt insegur dependre d'un canvi i que baixin les visites. El sentit alemany de la seguretat», fa broma. «Visc de fer pàgines web i consultoria de màrqueting i mitjans socials per a empreses».
Es veu fent el mateix durant els pròxims anys, però «més lentament». «No he vist la Sagrada Família ni el parc Güell, però he caminat molt per la ciutat i he conegut gent i he fet amics. He provat el cava rosat, per exemple. Per això visc en un pis compartit, per explorar el que fan altres». Caroline desmenteix alguns mites del nomadeig digital, com les espectaculars fotos de gent amb el portàtil a la platja. «Ningú s'emportarà un ordinador per treballar a la platja o a la piscina. Que s'ompli de sorra i amb la llum del sol a la pantalla. No, això no funciona així», sosté.
- Aquest dilluns Dia de pluja a Barcelona: el temporal deixa fortes pluges i fins i tot calamarsa en alguns barris de la ciutat
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- Normativa ¿Es pot conduir amb la ITV caducada però amb cita prèvia?
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- L'estafa que està apareixent als mòbils dels clients de CaixaBank
- Fira tecnològica a Barcelona Mobile World Congress 2025, en directe: última hora del MWC i novetats
- Radiografia del 'masking': quan el patiment emocional es fa invisible
- Multimèdia | Guia d’aliments de temporada: març, mes de sembra i de peix fresc
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’alerta meteorològica obliga a suspendre el Vila-real - Espanyol
- Màxim GOLEJADOR europeu El Barça o el tsunami golejador de Flick