DOBLE VIA D'INGRESSOS 3 USUARIS I ANUNCIANTS

'Ad blockers' que aixequen la barrera a qui paga

1
Es llegeix en minuts

El màrqueting en els programes  que bloquegen anuncis (ad blockers) també és important. Alguns s'anuncien, sobretot a Twitter. Molts tenen noms que al·ludeixen a la calma: Peace, Silentium, Purify, Crystal, Shine (resplendor)... Els programes, que són de pagament, deuen ser rendibles ja que empreses d'antivirus, com F-Secure, entren en aquest mercat. I Adblock acaba de ser venuda.

Notícies relacionades

Però no tots guanyen diners nomes amb el que cobren als seus clients. Adblock Plus, propietat de l'empresa alemanya Eyeo, també cobra de grans empreses, com Google, Facebook, Microsoft o Amazon, perquè els seus anuncis puguin travessar la barrera. Aquests es veuen sempre, tot i que segons la companyia han de tenir uns requisits mínims, com ser estàtics, no interrompre el contingut ni la lectura, estar marcats com a publicitat i no incloure cookies de tercers.

El president mundial d'IAB, Randall Rothenberg, els ha acusat públicament de «fer xantatge» amb les seves exigències.

Temes:

Aplicacions