DOBLE VIA D'INGRESSOS 3 USUARIS I ANUNCIANTS
'Ad blockers' que aixequen la barrera a qui paga
El màrqueting en els programes que bloquegen anuncis (ad blockers) també és important. Alguns s'anuncien, sobretot a Twitter. Molts tenen noms que al·ludeixen a la calma: Peace, Silentium, Purify, Crystal, Shine (resplendor)... Els programes, que són de pagament, deuen ser rendibles ja que empreses d'antivirus, com F-Secure, entren en aquest mercat. I Adblock acaba de ser venuda.
Però no tots guanyen diners nomes amb el que cobren als seus clients. Adblock Plus, propietat de l'empresa alemanya Eyeo, també cobra de grans empreses, com Google, Facebook, Microsoft o Amazon, perquè els seus anuncis puguin travessar la barrera. Aquests es veuen sempre, tot i que segons la companyia han de tenir uns requisits mínims, com ser estàtics, no interrompre el contingut ni la lectura, estar marcats com a publicitat i no incloure cookies de tercers.
El president mundial d'IAB, Randall Rothenberg, els ha acusat públicament de «fer xantatge» amb les seves exigències.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- INTOXICACIÓ El glop d’‘aigua’ que gairebé mata un home a Vigo: «En segons vaig notar que em cremava viu per dins»
- Diligències obertes Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella