L'Institut d'Estudis de l'Emoticona
L'Unicode Consortiumfixa els estàndards per a cada signe en tots els sistemes operatius
L’invent de Scott Fahlman està convenientment regulat per l’Unicode Consortium, una entitat que ve a ser la Real Acadèmia o l’Institut d’Estudis de l’emoticona. Aquest organisme, en què participen empreses com Microsoft, Google, Facebook, Twitter o Adobe que el sustenten i les regles dels quals segueix, es dedica a fixar l’estàndard de conversió entre números (el que entén la màquina) i lletres (el que entenen els humans); és a dir, a traduir llenguatge màquina a llenguatge humà per a tota mena de sistemes operatius. Whatsapp no participa en el consorci, i fa servir el que s’aprova per a cada sistema mòbil.
Entre les atribucions d’Unicode hi ha determinar quins caràcters componen cada icona en cada sistema. Perquè no tots tenen les mateixes icones ni equivalències, i la suposada iconografia universal es converteix en un diàleg de sords, amb un llenguatge que també té les seves particularitats regionals. Així, la famosa flamenca de l’iPhone a Gmail és un senyor ballant a ritme de música disco. La caca feliç perd els ulls; les noies rialleres de Twitter són senyors calbs i grisos a Windows, la mort és una calavera o una tomba o els ganivets apunten cada un cap a un costat segons el dispositiu.
Notícies relacionadesQualsevol pot enviar les seves propostes i el consell de savis de l’Unicode Consortium les aprova. Ara n’hi ha 1.282 de validades, de les quals 256 corresponen a banderes de països, i moltes no tenen equivalència en tots els teclats. La bandera espanyola té dues versions. La catalana, ni existeix. Alguns l’han reclamat per a Whatsapp però sense adonar-se que només l’han de demanar a l’Unicode Consortium, que ja té peticions per aprovar icones per a les motos, la paella o el croissant.
Els usuaris japonesos, que van ser els primers a utilitzar massivament la web mòbil gràcies a l’i-mode, el servei de telefonia de l’operadora Docomo, que es considera el precursor de la web mòbil, tenen les seves pròpies icones. Les va crear Shigetaka Kurita per a la firma i ara són part d’Unicode. La seva primera inspiració, explica al seu blog, va ser la informació del temps, però «amb la idea que fossin universals». Ara treballa a Namco Bandai, l’empresa de videojocs. H
- Tomé tensa la selecció
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- El problema de l’habitatge El lloguer de temporada creix el doble de ràpid a Barcelona que a Madrid
- La xacra de la corrupció Sánchez desafia Aldama a presentar proves i titlla de "fals" el seu relat
- Una baixa de pes Flick repensa l’atac sense Lamine Yamal
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- BAGES Construir amb llistons de fusta solidaris
- ANOIA Jorba celebra un mercat de productes de proximitat
- Ruta per la DO EMPORDÀ Perelada, temple del vi