CONFERÈNCIA ANUAL DE L'AEDE

Els editors de premsa insten a una "adaptació ràpida" a l'entorn digital

"S'ha de canviar la mentalitat cultural però conservant l'ADN del diari", recepta l'ex-CEO del 'The Guardian'

Una noia mira un exemplar d’EL PERIÓDICO al metro.

Una noia mira un exemplar d’EL PERIÓDICO al metro. / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts

Costa veure pel carrer un jove de menys de 30 anys amb un diari sota el braç, però es triguen dos segons a trobar-ne un que vagi caminant amb el mòbil a les mans. La comunicació digital és una realitat que afecta tots els àmbits. També els mitjans de comunicació, i en concret, la premsa. D'això se n'ha parlat avui, dimarts, en la conferència anual de l'Associació d'Editors de Diaris Espanyols (AEDE), on els experts han convingut que l'adaptació al món digital és inevitable. Però no a qualsevol preu.

La trobada, que ha comptat amb la presència de la ministra de FomentAna Pastor, que ha clausurat l'acte, ha servit per comprovar fins a quin punt el futur de la professió depèn de la transformació digital. Han aportat la seva experiència, entre altres, Andrew Miller, ex-CEO de The Guardian Media Group, i Torry Pedersen, editor en cap del diari noruec 'Verdens Gang' (VG). José Luis Sanz, president de l'AEDE, ha obert la jornada amb una invitació a l'optimisme: "Després d'anys de resultats negatius, crec que puc dir que l'any passat va ser per a la premsa un punt d'inflexió". "Més que liderar la innovació digital, hem de ser molt ràpids a adaptar-la", ha defensat. Per aconseguir-ho, ha receptat Sanz, serà necessari que els mitjans "no abordin el repte per separat i estiguin units per fer front al futur".

INFORMACIÓ A DEMANDA

Notícies relacionades

Miller ha instat a oferir als lectors aquelles informacions que demanen. "Hem d'estar on són els nostres consumidors". L'exresponsable del gegant de comunicació britànic ha afirmat que la dispersió de les notícies en diferents canals genera una gran oportunitat al sector, ja que, segons la seva manera de veure, "aquestes plataformes necessiten continguts forts creats per marques fortes". Miller ha recomanat als editors "canviar la mentalitat cultural i pensar més en digital", però això sí, sense perdre "l'ADN de la companyia", que és la via per "crear un periodisme de qualitat". "Per aconseguir-ho --ha rematat--, és imprescindible comptar amb bons periodistes". 

Pedersen ha compartit l'experiència del seu rotatiu, on la inversió se centra en la comunicació a través del mòbil. L'èxit de la seva estratègia a l'hora d'acostar-se a la denominada 'audiència 'millenial', la població entre 16 i 35 anys, es deu a la selecció de "continguts personalitzats amb un 'storytelling' eficaç i atractiu. "El gran repte --ha aportat-- és trobar la manera de finançar el bon periodisme en el futur".

Temes:

Premsa