AL BAIX PENEDÈS

Un incendi forestal crema part del massís de Bonastre

El fort vent i la sequedat del terreny aviven les flames en una zona de bosc i matolls

cjane32320013 gra163  albinyana  tarragona   06 01 2016   un hel160106191120

cjane32320013 gra163 albinyana tarragona 06 01 2016 un hel160106191120 / Jaume Sellart

1
Es llegeix en minuts

Un incendi crema aquest dimecres part del massís de Bonastre, entre els municipis d'Albinyana i Bonastre, al Baix Penedès. El fort vent i la sequedat del terreny ha fet que les flames progressin ràpidament.

L'avís ha arribat als serveis d'emergències poc després de la una del migdia, i 26 dotacions de bombers treballen al lloc de l'incendi, a més de grups de suport d'actuacions forestals (GRAF) i quatre equips aeris.

Els Bombers han informat que hi ha unes 15 hectàrees afectades pel foc, encara que es concentra a la zona del coll de la Font del Benet, al mig del massís, i amb vegetació de matolls.

Notícies relacionades

L'alcalde d'Albinyana, Joaquim Nin, ha explicat que l'origen del foc podria ser la caiguda d'un pal elèctric a conseqüència del fort vent, que en aquesta zona ha arribat als 60 quilòmetres per hora. 

El 2009, a la mateixa zona ja hi va haver un incendi que va cremar unes 55 hectàrees, recorda l'agència ACN.