Un terratrèmol de 4.9 graus es deixa notar a Màlaga, Jaén i Granada
El sisme, al qual han seguit diverses rèpliques de menys intensitat, no ha causat danys personals ni materials
Un terratrèmol de 4,9 graus d'intensitat i amb epicentre a Al-Huceima (el Marroc) s'ha sentit aquest dijous en diferents punts del sud d'Espanya i la costa de Melilla, segons han confirmat fonts del servei coordinat d'Emergències 112. El sisme, registrat a les 14.50 hores i al qual han seguit diverses rèpliques de menys intensitat, no ha causat danys personals ni materials.
L'Institut Geogràfic Nacional (IGN) Institut Geogràfic Nacional ha registrat, a través de la seva xarxa sísmica, un terratrèmol de 4,9 graus de magnitud a l'escala de Richter amb epicentre a Al-Huceima, al nord de l'Àfrica, i de caràcter superficial, a uns 10 quilòmetres de profunditat. Es tracta d'una zona de gran intensitat sísmica on el 2004 ja es va registrar un terratrèmol de 6.5 graus d'intensitat que va causar 564 morts i 300 ferits a la província d'Al-Huceima, una de les regions més pobres del Marroc. En els últims tres anys també s'han succeït diversos terratrèmols a la zona, encara que de menya intensitat i sense causar danys personals.
CRIDES D'ALERTA
Notícies relacionadesDes del Servei d'Emergències van explicar que just quan es va acabar el sisme s'han registrat 70 trucades alertant del que havia passat o demanant informació. Aquestes trucades van indicar que el terratrèmol havia durat al voltant d'uns15 segons. Minuts després es produïen algunes rèpliques, una de magnitud 3.0.
Les trucades han permès contrastar que el moviment de terres s'ha deixat notar principalment a Melilla, situada a uns 74 quilòmetres de l'epicentre, però també a Màlaga, Jaén i Granada. Altres trucades han deixat constància del terratrèmol a Almeria i fins i tot a la costa occidental andalusa.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any