A TV I INTERNET

Campanya viral per celebrar el Dia Mundial de la Síndrome de Down

Un espot intenta acostar la societat a la manera de ser i l'empatia de les persones que presenten aquesta discapacitat

Vídeo de la campanya de la Societat Espanyola de la Síndrome de Down. / periodico

2
Es llegeix en minuts

La Federació Espanyola de la Síndrome de Down ha llançat una campanya viral per conscienciar la societat sobre la realitat de les persones que presenten aquesta discapacitat. Coincidint amb el Dia Mundial de la Síndrome de Down, s'emetrà en una desena de cadenes de TV un espot que mira d'augmentar la visibilització i la sensibilització respecte a aquestes persones.

La campanya explica la idea de Sofía, una jove amb Síndrome de Down que intenta donar una sorpresa al seu avi després d'adonar-se que aquest troba a faltar els seus amics de joventut. La noia trama una estratègia i aprofita les xarxes socials per contactar amb els néts dels antics companys de l'avi i organitzar una trobada sorpresa per als avis.

La federació destaca la voluntat de posar llum a l'autèntica manera de ser de les persones que tenen aquesta síndrome, grans desconeguts entre molts segments de la societat. I a partir d'una història molt humana, traslladar l'empatia que aquestes persones demostren amb els que els envolten per intentant fer tot el possible perquè estiguin contentes.

DIFUSIÓ

L'entitat aprofita l'anunci, també disponible a internet, per evidenciar “l'enorme grau d'inclusiórespecte i tolerància amb la discapacitat que tenen avui dia els nens i joves espanyols”, com demostra la complicitat entaulada entre els néts d'aquesta història amb Sofía. “La felicitat no entén de cromosomes”, afegeix la federació, en referència a la trisomia, quan les cèl·lules tenen un cromosoma 21 de més que genera aquesta discapacitat.  

Down Espanya n'ha creat una versió web i una de 30 segons per emetre per TV, per a la qual cosa ha comptat amb el suport desinteressat de les principals cadenes d'àmbit estatal i autonòmic del país. 

Les cadenes que han confirmat el seu suport a la campanya de manera desinteressada són Televisió de Catalunya, RTVE, Mediaset España, Atresmedia, Telemadrid, Canal Extremadura, Castilla-La Mancha TV, TV Principado Asturias, Radio Televisión Castilla y León, Radio Televisión de Galicia, RTV Canarias, RTV Ceuta i RTV Murcia.

'SOMOS ASÍ'

Paral·lelament, el canal de pagament A&EA&E estrena aquest dimarts, 22 de març, 'Somos así' (22.55 hores), sèrie documental en què set joves amb síndrome de Down expliquen davant les càmeres els seus somnis. Cada un s'enfronta a diferents reptes, però tots tenen una història per explicar.

Notícies relacionades

La producció, composta per sis episodis, presenta una perspectiva poc freqüent a la televisió i celebra la diversitat amb humor i honestedat.

Els protagonistes de 'Somos así' són Rachel, la màxima il·lusió de la qual és trobar un bon noi per casar-se; Sean, un faldiller empedreït; John, un jove que té el somni de triomfar en el món del rap; Cristina, una noia espanyola que planeja casar-se amb el seu nòvio després de cinc anys de relació; Elena, una dona independent i apassionada del ball, la cuina i la poesia; Steven, tot un expert en cine que és capaç d'enumerar totes les pel·lícules guanyadores de l'Oscar i els seus respectius anys, i Megan, una empresària que ha creat una marca de roba i que somia convertir-se en productora de cine.