JUDICI A L'AUDIÈNCIA DE BARCELONA
Vuit mossos situen els acusats al lloc d'on va sortir el projectil que va mutilar Quintana
Quatre antiavalots expedientats assenyalen els imputats com els únics que van actuar a la zona on la dona va resultar ferida
Els vuit mossos antiavalots que han declarat com a testimonis aquest dimarts en el judici per la mutilació soferta per Ester Quintana Ester Quintana durant la vaga general del 14 de novembre del 2012 han situat la furgoneta policial en què viatjava el subinspector i l'escopeter acusats en una posició compatible amb la trajectòria del projectil que va impactar en l'ull de la dona. Diversos policies han admès que van sentir “detonacions”, encara que no han precisat ni qui va disparar, ni la classe de munició que es va utilitzar.
En el judici que se celebra a l'Audiència de Barcelona contra els dos mossos acusats de rebentar un ull a Quintana amb el tret d'una pilota de goma, han declarat aquest dimarts com a testimonis vuit agents de la unitat que aquell 14 de novembre a la tarda es va apostar en les confluència de la Gran Via amb passeig de Gràcia. Aquest dispositiu policial estava format per tres furgonetes dels antiavalots (Dragó 40, Dragó 403 i Dragó 414). El subinspector i l'escopeter imputats viatjaven a la Dragó 40, que, segons les acusacions, és la que es va situar més a prop del passeig de Gràcia i, per tant, estava en línia amb la posició de Quintana, que va rebre l'impacte quan creuava el passeig de Gràcia en direcció al carrer Casp.
Els quatre antiavalots que la Conselleria d'Interior apartats per ocultar informació dels seus moviments en la vaga general del 14-N són els que més han alimentat, en la sessió d'aquest dimarts, les sospites sobre els dos mossos acusats de ferir Quintana, a l'assenyalar-los com els únics que van actuar en el lloc on la manifestant va rebre el tret.
Aquests testimonis, que eren membres del furgó Dragó 414, han explicat que, si bé es van situar a la Gran Via en paral·lel amb el vehicle en què anaven els mossos acusats (Dragó 40), la seva intervenció en el lloc va ser mínima, ja que es van limitar a baixar del furgó i tornar a pujar-hi a l'adonar-se que el subinspector donava aquesta ordre. Els agents han recalcat que la seva actuació va ser ràpida i “fugaç”, en un lapse de 15 o 20 segons. Quan van arribar al lloc, han concretat, un grup de persones van començar a llançar-los objectes, però al cap de pocs segons aquests esvalotadors es van dispersar. Al tranquil·litzar-se la situació, l'operatiu policial apostat a la Gran Vía se'n va anar.
CONFIRMADA LA VERSIÓ DE LA VÍCTIMA
Els agents sancionats han situat els mosos jutjats com els primers a arribar a la Gran Via i, per tant, els únics que van tenir temps d'actuar al xamfrà del passeig de Gràcia des d'on Ester Quintana va assegurar haver rebut el tret de la pilota de goma. La versió d'aquests testimonis corrobora el relat ofert al tribunal per la dona lesionada.
Notícies relacionadesLa setmana passada, Quintana va declarar que al mosso a qui va veure amb l'escopeta a la mà, segons abans de rebre l'impacte a l'ull, havia baixat de la primera furgoneta que va arribar a la confluència entre la Gran Via i el passeig de Gràcia. La dona va assegurar : “Van fer la volta a la font, i de la primera furgoneta, i quan encara estava en marxa, va baixar un mosso amb una arma gran. Quan estava travessant del passeig de Gracia cap al carrer Casp, em vaig girar i vaig rebre l'impacte”.
Entre els antiavalots del furgó 414 que han declarat hi figura el caporal de la unitat, també expedientat per Interior, que ha assegurat que l'escopeter del seu furgó no va baixar del vehicle policial amb l'arma perquè “li feia mal l'esquena” a causa de les hores de treball acumulades i que ell mateix li va donar permís per quedar-se al cotxe. Així mateix, ha detallat que no va donar cap ordre perquè es disparessin ni salves, ni projectils, ja que van pujar al furgó al cap de pocs segons de posar els peus a terra.
- Informe de l’OCDE Espanya, entre els sis països on els fons de pensions es desinflen
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
-
- ACCIDENT MORTAL L'autocar sinistrat a França circulava amb la ITV caducada
- Estrena a TV3 ‘Et faran un home’ relata les vexacions sofertes en la mili