POLÈMICA ACCIÓ POLICIAL AL RAVAL
L'acord assenyala que els agents van endarrerir l'actuació dels sanitaris
No van deixar actuar l'equip mèdic fins que la víctima va estar emmanillada i dins d'un cotxe patrulla
Les actuacions irregulars (i en alguns casos delictives) dels mossos durant i després de la reducció violenta no se cenyeixen només a tirar aigua sobre la taca de sang que va deixar a terra Juan Andrés Benítez o a buscar les persones que havien gravat l'escena, sinó també a la falta d'assistència a la víctima per part dels agents quan van veure que el seu estat era greu. Així ho exposa l'acord, que ha sigut admès pels policies acusats i serà recollit en la sentència.
El pacte detalla que una ambulància del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) era al lloc dels fets des que els mossos van iniciar la reducció de Benítez i que cap dels agents va requerir la intervenció del personal facultatiu fins que la víctima, emmanillada i amb els peus subjectes a les mans per darrere, va ser conduïda a l'interior d'un cotxe patrulla. En aquest moment Benítez ja estava “inert”.
NORMES
Notícies relacionadesL'acord detalla que els policies ara condemnats haurien d'haver valorat si calia la intervenció dels serveis mèdics o no en el desenvolupament de la mateixa reducció, d'acord amb “les mínimes normes d'atenció”, i no ho van fer. Només van deixar actuar l'equip sanitari després. Els facultatius van treure l'home del vehicle policial i, una vegada estirat a terra, van intentar reanimar-lo. Al veure que el seu estat era molt greu, el van traslladar a l'Hospital Clínic, on va morir.
L'escrit firmat per totes les parts també exposa “la falta d'atenció” dels agents al “deure legal de garantir la integritat de totes les persones” previst en la llei de cossos i seguretat de l'Estat.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics