Detectada una fuga de benzè a la planta de Repsol de Tarragona
La incidència, al polígon de la petroquímica, ha quedat resolta

/
Una fuga de benzè, un contaminant reconegut com a cancerigen, ha sigut detectada a la planta de Repsol, al complex nord de la petroquímica de Tarragona, informa l'agència ACN.
La incidència, que s'ha donat per resolta al migdia, ha obligat a desallotjar més d'un centenar de persones de l'edifici de manteniment i serveis de l'empresa química Dow Chemical, que comparteix un terreny annex a Repsol al polígon nord.
Als desallotjats se'ls han fet proves d'orina, seguint el protocol de prevenció. Alguns afectats han presentat mal de cap i nàusees, encara que Repsol nega aquest aspecte i remarca que no ha sigut necessari activar cap pla d'emergència ni decretar mesures excepcionals per protegir la població.
Notícies relacionadesLa fuga de benzè procedia, segons l'empresa, d'un dipòsit que s'ha desbordat.
La concentració de benzè s'ha elevat fins a valors de 10 parts per milió (ppm), quan el límit és de 0,5, és a dir, 20 vegades superior.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu