EL JOC DE MODA

Els 10 trucs per triomfar a Pokémon Go

Des de com atrapar criatures sense sortir de casa a estratègies per guanyar tots els combats de gimnàs i convertir-te en un entrenador expert

pokemon-go-2 0

pokemon-go-2 0

8
Es llegeix en minuts
MARIA IGLESIAS / BARCELONA

Cada dia són més els jugadors de Pokémon Go que recorren els carrers a la recerca de criatures. Les autoritats i diverses entitats s'han encarregat d'alertar els usuaris de tots els problemes que poden comportar l'addicció a aquest joc i els possibles riscos d'abstreure's mentre caminem mirant la pantalla.

Un dels motius pels quals el joc s'ha posat tan de moda és per la barreja de realitat i ficció i, també, perquè Niantic va dissenyar una interfície fàcil i intuïtiva, la mateixa que ja va usar per al seu títol ‘Ingress’ fa més de dos anys. No obstant no hi ha molta informació sobre això i són els mateixos jugadors els que han de descobrir com avançar en la història i aprendre petits trucs per millorar l'experiència de joc. Aquí et donem alguns trucs i consells:

1. ¡PIKACHU, T'ESCULLO A TU!

Igual que en la primera entrega de Pokémon per a consoles, ja fa 20 anys, l'aventura comença quan se'ns dóna a triar entre tres pokémons inicialsbulbasaur, de tipus planta, charmander, de tipus foc i squirtle, de tipus aigua.

El que molts no saben és que existeix un altre possible pokémon inicial en el joc. Com a Pokémon Gold o la sèrie per a televisió, el famós Pikachu pot convertir-se en el nostre primer company.

Per a  això, quan apareguin a la pantalla els tres inicials, hem de començar a caminar i allunyar-nos d'ells. Al cap de poc temps, tornaran a aparèixer en el nostre camí i el procediment serà el mateix: passar de llarg. Haurem de fer-ho fins a tres vegades i, finalment ens toparem amb Pikachu i podrem atrapar-lo.

No obstant és important comentar que els pokémons inicials són considerats estranys, és a dir, trobar-los resulta complicat al llarg del joc. Així que s'ha de prendre molt seriosament aquesta decisió.

2. LES POKEPARADES, LA TEVA SEGONA CASA

El més essencial per entendre el seu funcionament és l'ús de la geolocalització. Això permet ubicar el jugador en el punt exacte del globus terrestre, de la mateixa manera que també reparteix les diferents criatures per l'entorn pel qual hem de desplaçar-nos pels carrers per buscar pokémons.

Pel camí trobarem ‘Poképarades‘ i els ‘Gimnasos’ que estan en llocs d'interès, des de monuments, edificis de bellesa arquitectònica o elements curiosos (com grafits). Això ens permetrà conèixer millor el nostre propi entorn i, a la vegada, serviran perquè emmagatzemem pokéballs (necessàries per atrapar aquestes criatures) i medecines que són molt útils per revitalitzar els nostres pokémons després de competir en alguna batalla, les quals tenen lloc als 'Gimnasos'.

Sense pokéballs ni medecines no podràs capturar pokémons ni combatre, per això les 'Poképarades' hauries de buscar-les diàriament si no vols estancar-te.

3. CAPTURA'LS A TOTS MOLTES VEGADES

La base del joc és atrapar pokémons, no només perquè hem de complir la missió d'aconseguir les 150 criatures disponibles sinó perquè ens permetrà avançar més de pressa en el joc.

Capturar dobles no és cap tonteria. Ens donarà punts d'experiència (per pujar de nivell i desbloquejar noves opcions i objectes) a més de ‘pol estel·lars’ i ‘caramels’ que necessitarem per incrementar el poder dels nostres pokémons i fer-los evolucionar.

A més, tots aquells que tinguem repetits poden ser transferits i, a canvi, se'ns entregaran més caramels com a bonificació.

4. PUNTS EXTRES A LA CAPTURA

Llançar la pokéball per capturar pokémons és una de les imatges més icòniques del joc. Depèn de com ho fem, podem rebre un extra de punts d'experiència i també més recompenses una vegada tinguem la nova criatura al nostre poder.

Dependrà de la força amb què la llancem o si la tirem amb efecte (‘bola corba’), per exemple, si sacsegem la pokéball abans de llançar-la i aconseguim encertar el blanc, tindrem aquestes recompenses.

Un altre mètode és prestar atenció a la diana de color que apareix sobre el pokémon quan agafem la pokéball. Es representa amb un cercle que pot tenir diferents colors segons la raresa i la ràtio de captura (verd, equivaldria a un pokémon comú i fàcil d'atrapar; el groc significa que la dificultat és moderada; el vermell representa la dificultat màxima i que aquest pokémon estrany podria resistir-se a ser atrapat, necessitant diversos intents). Quan aquest cercle s'estrenyi, serà més fàcil d'atrapar però, per contra, si llancem la bola quan és més ampli obtindrem més punts, però la criatura podria escapar-se, un risc que pot valer la pena córrer per afegir més emoció al joc.

5. FIXA'T EN EL RADAR

La dinàmica del joc sembla demostrar que l'aparició d'aquestes criatures respon a motius una mica aleatoris. Ni Nintendo ni Niantic han volgut explicar com funciona el sistema de distribució dels pokémons pel mapa més enllà de puntuar que existeixen zones on és més propi trobar segons quins tipus. A prop de l'aigua, com llacs o a la platja, trobarem amb més facilitat pokémons aquàtics i, en parcs o boscos, criatures del tipus animal o planta. Pel que fa als pokémons de tipus fantasma, aquests només podrem trobar-los a la nit.

Per facilitar-nos la recerca i demostrar que sempre hi ha criatures per atrapar al nostre voltant, el joc compta amb un radar. Aquest ens mostra la imatge del pokémon (o la silueta si encara no el tenim en el nostre equip) i a quina distància es troba, representat per uns passos. Tres passos significa que es troba lluny però a la nostra zona i, a mesura que ens acostem, el nombre de passos es reduirà. Si hi prestem atenció, ens resultarà més fàcil trobar un pokémon encara que és un mètode més intuïtiu que precís.

6. CAPTURA DES DE CASA

La gràcia d'aquest joc de realitat augmentada és sortir al carrer per atrapar nous pokémons, però a molts usuaris els fastigueja trobar-se a la seva zona de manera constant les mateixes criatures i veure's obligats a recórrer de cap a cap la ciutat per completar la col·lecció.

En aquest aspecte, existeix l'opció de poder atrapar pokémons sense moure't de casa i que seran completament aleatoris. Entre els molts objectes que pots trobar al llarg del joc, es necessita l''encens'. Això servirà per atraure diferents pokémons durant mitja hora on siguis i sense importar que no et moguis. No obstant, és molt més eficaç si s'usa mentre es camina, de fet, l'algoritme del joc fa que com més ràpid es desplaci el jugador, més pokémons apareixeran.

Per desgràcia, l'encens només es pot aconseguir amb diners reals (fent micropagaments dintre de l'aplicació) o, puntualment, com a regal per apujar de nivell.

7. EVOLUCIONA EL COBEJAT EEVEE

Eevee és un dels molts pokémons que tothom vol capturar. En si mateix, és una criatura que s'assembla a una adorable guineu marró però el seu verdader interès està en les seves poderoses evolucions: jolteonvaporeon i flareon.

En el joc per a consola es podia decidir quina forma final desitjàvem, però a Pokémon Go no podem controlar-ho. No obstant, podem forçar el resultat. En la sèrie d''anime' apareixien tres germans i cada un d'ells tenia una evolució diferent d'aquest pokémon. Si anomenem l'eevee segons aquests germans, la criatura evolucionarà al pokémon que posseïen en particular. Així doncs, Sparky serà el nom que hem de donar-li per obtenir un jolteon, Pyro per aconseguir un flareon i, finalment Rainer si volem un vaporeon. Amb aquest truc no serà necessari que els jugadors hagin de repetir la bogeria que es va viure fa uns dies a Central Park a causa de l'evolució aquàtica d'eevee.

8. ECONOMITZAR DADES I BATERIA

Niantic està treballant per millorar el gran consum de bateria per a les pròximes actualitzacions però de moment podem seleccionar l'opció d'“estalvi de bateria” dintre de les ‘opcions’ del joc, que pot servir per estalviar fins a un 10% aquesta despesa sense que s'afecti la jugabilitat.

Per evitar l'excessiu consum de dades, podem descarregar el mapa de la zona i usar-lo en mode offline. Pokémon Go fa ús directe de Google Maps per funcionar, per això podem accedir a l'aplicació de Google i baixar-nos el mapa de la nostra zona i evitar alimentar la tarifa de dades i, de passada, la també la bateria per poder jugar més temps.

Per fer-ho, accedim al menú de Google Maps i seleccionem 'Zones sense Connexió'. Hi afegim la nostra zona i seleccionem l'àrea que ens interessa guardar. Una vegada descarregat, Pokémon Go ho utilitzarà de manera automàtica i el joc no estarà constantment descarregant dades de la xarxa.

9. DOMINA LA LLUITA

A partir del nivell cinc, els jugadors podran participar en combats pokémons als 'Gimnasos'. La modalitat lluita dependrà de l'equip al qual pertanyem (vermell, blau o groc). Podem reptar el líder de gimnàs si pertany a un color diferent del teu o, en el cas que compartiu equip, podem disputar combats amistosos o ajudar els líders a defensar i conservar el seu gimnàs.

El més important per triomfar als combats és posseir pokémons forts, amb tants Punts Combat (PC) com ens sigui possible, que s'aconsegueix donant-li pols estel·lars i caramels. Abans de llançar-nos al ring, podrem veure els PC del nostre contrincant i avaluar les nostres possibilitats.

Per dominar el mètode de combat hem d'utilitzar els dos tipus d'atac que té cada pokémon, l'atac físic i l'atac especial. El primer es llança donant tocs ràpids a la pantalla perquè impactin contra la criatura del nostre adversari, mentre que el segon estil de lluita hem de carregar l'atac mantenint polsada la pantalla, que serà molt més efectiu però deixarà vulnerable el nostre pokémon fins que no disparem el cop. Durant el combat també podem esquivar els atacs del rival desplaçant el dit.

9. CONVERTEIX-TE EN EL LÍDER

Una vegada ens acostumem al seu funcionament ens serà molt més fàcil establir una estratègia que ens funcioni. Però existeix un truc si el que desitgem és prendre-li el gimnàs a l'equip rival i convertir-nos en els nous líders.

Notícies relacionades

Els gimnasos funcionen mitjançant punts de prestigi, que s'obtenen cada vegada que es guanya una batalla. Si el comptador queda a zero, el líder perdrà el gimnàs i se'l quedarà aquell entrenador pokémon que hagi obtingut l'útlima victòria.

El líder de gimnàs només pot deixar un pokémon perquè el defensi. A aquest s'hi poden sumar altres pokémons d'amics que desitgin ajudar-lo, arribant fins a un total de 4 criatures. Qui repta, per contra, pot usar fins a sis pokémons en el seu equip. Per aquest motiu és imprescindible que escullis reptar un gimnàs amb pocs pokémons que el defensin i sempre tenint en compte els seus PC. Una vegada derrotis algun dels contrincants, hauràs avançat en el teu camí cap al lideratge. Encara que perdis, pots tornar a combatre i aquesta vegada hi haurà un contrincant menys, amb qui, repetint aquest procés, acabaràs per convertir-te en líder.