Dóna negatiu el suposat cas de febre hemorràgica de Madrid
Els metges preveuen fer una segona anàlisi a l'infermer, que va ser aïllat aquest divendres al presentar febre

cjane35345632 madrid 01 09 2016 sociedad fachada del hospital infanta l160910185230 /
El professional sanitari que va ser aïllat aquest divendres perquè presentava febre després de mantenir contacte amb els dos afectats pel virus de febre hemorràgica Crimea-Congo ha donat negatiu en la primera anàlisi del Centre Nacional de Microbiologia.
Els metges, però, preveuen fer-li una segona anàlisi per descartar que hagi contret la patologia, vist el temps d'evolució i les característiques clíniques. L'home està ingressat a la Unitat d'Aïllament d'Alt Nivell de l'Hospital La Paz-Carlos III.
Al seu torn, la infermera contagiada continua "estable dins de la gravetat" i també està ingressada, des del 28 d'agost, a l'Hospital La Paz-Carlos III. Aquesta sanitària és el segon dels dos casos confirmats d'EFHC (a més de l'home mort), els primers que es detecten a Espanya i a Europa Occidental.
La Direcció General de Salut Pública continua el seguiment de persones que van estar en contacte amb els dos pacients de febre hemorràgica Crimea-Congo, i no s'ha detectat cap nou cas que requereixi classificar-se com en investigació.
148 PERSONES SOTA VIGILÀNCIA
Sanitat va informar aquest divendres que el nombre de persones que estan sota vigilància per haver tingut algun contacte amb els dos afectats s'ha reduït de 282 a 148. Una d'aquestes persones és la que ha tingut febre i s'ha determinat el seu aïllament.
L'única víctima mortal és un home de 62 anys que va morir el 25 d'agost a l'Hospital Gregorio Marañón de Madrid, on va ser traslladat des de l'Infanta Elionor després de patir la picada d'una paparra mentre passejava pel camp a Àvila.
Notícies relacionadesA l'Infanta Elionor va tenir lloc el contagi de la infermera que el va atendre.
El virus de la FHCC es transmet a través del bestiar o de les paparres, i el contagi entre humans es pot produir per un contacte pròxim amb la sang, les secrecions, els òrgans o altres fluids corporals d'una persona infectada.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu