Neus Tomàs, nova directora adjunta

EL PERIÓDICO renova la seva direcció per reforçar l'oferta digital i ampliar el lideratge al quiosc

neus-tomas

neus-tomas / ALBERT BERTRAN

3
Es llegeix en minuts

EL PERIÓDICO DE CA­TALUNYA evoluciona dia rere dia per afrontar els reptes del periodisme al segle XXI: conjugar la immediatesa que demanen la revolució digital i els nous hàbits de consum informatiu amb el rigor que caracteritza la premsa de prestigi. Sota la divisa del web first, la publicació de les notícies prioritàriament a la web, la versió mòbil i altres canals instantanis perquè són els que ens permeten arribar abans als nostres lectors, la redacció ha experimentat una profunda reestructuració que ha modificat els seus fluxos de treball. Tot plegat amb l’objectiu de redoblar l’aposta per la informació i l’anàlisi de qualitat, tant en els suports digitals com en l’edició impresa. Aquest procés de transformació culmina ara amb la renovació del seu equip directiu.

    El director d’EL PERIÓDICO, Enric Hernàndez, ha nomenat com a directora adjunta la periodista Neus Tomàs (Lleida,1973), que liderarà l’equip de 10 professionals –dos caps d’edició i vuit coordinadors– responsables de la planificació, l’orientació i el control de qualitat de tots els continguts que el diari publica tant en les versions digital i mòbil com en les xarxes socials i en l’edició impresa. Tomàs, redactora en cap de la secció de Política des del 2011, és una reconeguda cronista i analista de l’actualitat catalana, i col·labora habitualment en programes com Els Matins de TV-3 o la tertúlia d’Hora 25 a la cadena SER.

    Albert Sáez (Barcelona, 1965), número dos del diari des del 2010, impulsarà com a adjunt al director la transformació digital de la redacció i el creixement de l’audiència d’ElPeriodico.com i .cat, que amb vuit milions d’usuaris únics van tenir al juny una alça anual del 72%, segons Comscore. A la seva experiència com a director adjunt del diari Avui i president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Sáez suma el seu vessant acadèmic (Doctor en Periodisme per la Universitat Ramon Llull) i el de divulgador. Amb El periodisme després de Twitter va obtenir el 2014 el premi Joan Fuster d’assaig.

    Davant la temptació sensacionalista de potenciar els continguts més banals per guanyar sense esforç periodístic la guerra del clic, a la qual no pocs mitjans han sucumbit, EL PERIÓDICO prefereix tractar amb el mateix respecte intel·lectual els seus lectors de la web i els de la versió impresa. En temps políticament i socialment tan convulsos com els presents, la veracitat i el contrast de les notícies no té per què estar en disputa amb la presentació amena i pedagògica de la informació que sempre ha caracteritzat aquest diari, clau perquè conservi un lideratge en el quiosc que amb aquests canvis aspira a ampliar.

    Per afrontar aquests desafiaments, Xurxo Martínez i Juan-cho Dumall assumiran, respectivament, la direcció dels formats digital i imprès de la capçalera. Martínez va iniciar la seva carrera a La Voz de Galicia,  va ser cap d’informació d’Adn.es i de Yahoo! i cap de producte de la tecnològica Bitban, des de la qual ha col·laborat en la reconversió digital de nombrosos mitjans espanyols i internacionals. Dumall, primer director d’El Periódico de Aragón, és columnista habitual d’EL PERIÓDICO, on ha exercit la direcció de Política, la subdirecció d’Opinió i, com a director adjunt, la coordinació dels productes del cap de setmana.

Notícies relacionades

    El mosaic de la nova direcció es completa amb la constitució d’una taula de coordinadors que col·legiadament decidiran les apostes informatives del diari i gestionaran els fluxos de treball de la redacció en funció d’aquestes prioritats. Una redacció col·laborativa, sense compartiments estancs, que està cridada a adaptar les seves rutines horàries al que els lectors demanen: la més rabiosa última hora, però contrastada i contextualitzada, en qualsevol moment del dia. 

    Aquest equip de coordinadors l’integren, per ordre alfabètic, Joan Cañete Bayle (Opinió i Entre Tots), Bernat Gasulla (Coses de la Vida i Gran Barcelona), Olga Grau (Economia), Albert Guasch (Esports), Marta López (Internacional), Luis Mauri (edició impresa), Rafael Tapounet (iCult, Gent i Televisió) i Iosu de la Torre (Extra i noves narratives audiovisuals). Amb el grup de joves professionals de la casa que assumeixen noves atribucions s’ha enrolat, com a responsable de xarxes socials del diari, la periodista Silvia Cobo, autora del llibre Internet para periodistas i amb una acreditada experiència en la comunicació digital.