ENQUESTA SOBRE EL NOU FENOMEN
El 'phubbing' causa dues de cada cinc ruptures de parella
Prestar més atenció al mòbil que a l'altra persona té un efecte demolidor en les relacions

/
Fer ‘phubbing’ amb la parella, és a dir, prestar més atenció al mòbil que a ella causa estralls en les relacions. Dues de cada cinc parelles es trenquen per aquest motiu, segons una enquesta portada a terme per Sex Place entre 600 clients de diferents ciutats.
El concepte ‘phubbing’ ha nascut per descriure la situació d'hiperdependència amb el mòbil fins i tot quan s'està amb altres persones o parelles. El terme és el resultat de la fusió de dues paraules: ‘phone’ (telèfon) i ‘snubbing’ (desairar).
Juntament amb el naixement d'aquest concepte, ha anat creixent un moviment cada vegada més nombrós en webs i xarxes socials que s'autodenomina ‘stop phubbing’.
Segons l'informe, el 46,3% dels enquestats van revelar haver sigut víctimes del ‘phubbing’ quan es trobaven amb la seva parella.
A LES XARXES
Guery Asenova, sexòloga responsable de l'enquesta de Sex Place, explica que aquest conflicte és reconegut socialment però no s'hi posa cap solució per resoldre'l. Està ben acceptat socialment.
Notícies relacionades“Principalment les xarxes socials i els xats són els principals enemics d'aquestes relacions, ja que acaparen l'atenció dels dependents. Instagram i Snapchat estan al capdavant, seguits de Facebook i Twitter. D'altra banda, WhatsApp i els seus grups són l'últim enemic al qual s'enfronten les víctimes del ‘phubbing”, ha afirmat.
I és que com van reconèixer alguns dels enquestats, a la xarxa els usuaris poden editar les seves vides, les seves fotos, els seus comentaris i mostrar una cara que no és la real. Per això sol enganxar més i es dedica més temps a crear una careta que no és la real. Del que no s'adonen és que a la vegada estan perdent o erosionant la seva pròpia relació personal.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims