Clam a Tarragona per tenir un servei ferroviari digne

Plataformes ciutadanes i partits polítics presenten el 'Manifest de Vila-seca'

Reclamen un pla de xoc contra els eterns problemes de Renfe

jgblanco35863007 unes 200 persones han assistit a l acte convocat a l estaci 161010181057

jgblanco35863007 unes 200 persones han assistit a l acte convocat a l estaci 161010181057

2
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA / VILA-SECA

"Ja n'hi ha prou", han clamat aquest dilluns a l'estació de Vila-seca (Tarragonès) unes 200 persones de la societat civil, els agents socioeconòmics i representació política de Tarragona -excepte el PP- per reclamar un servei ferroviari del segle XXI i no de principis del XX, quan es trigava menys que ara per anar de Tortosa a Barcelona.

Per primera vegada, Tarragona presenta un front únic per solucionar problemes crònics com el carril d'un sol sentit entre Vandellòs i Tarragona -que endarrereix la circulació de tot el litoral-, combois de més de 40 anys, estacions abandonades o falta de personal.

MANIFEST 

La plataforma Trens dignes per a les Terres de l'Ebre, la Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) han presentat avui un manifest conjunt per solucionar aquest etern dèficit del servei ferroviari a Tarragona, que es tradueix en una pèrdua de viatgers del 20% en deu anys davant dels increments de passatgers que registren a Girona i Lleida.

L'anomenat 'Manifest de Vila-seca' reclama les inversions pendents, un pla de xoc a curt termini, millores a les estacions i el parc mòbil; que l'anomenat tercer fil -un tercer carril a la línia de costa entre València i Barcelona per a mercaderies- no agreugi encara més el servei de passatgers com ja passa a València i l'impuls del Corredor del Mediterrani per la línia Reus-Roda.

FALTA D'INVERSIONS

Les plataformes ha comptabilitzat 26 punts en els quals els trens han de reduir la velocitat per seguretat arran de la falta d'inversions, com a Móra la Nova, un nus ferroviari que, ara, obliga a circular amb lentitud perquè les vies s'enfonsen, ha revelat el portaveu de la pdf.camp, Carlos Montejano.

“No som passatgers d'un tren, ens segresten al pujar perquè mai sabem quan arribarem, ni com, ni si haurem d'acabar anant a peu per la via”, s'ha exasperat Montse Castellà, portaveu de Trens Dignes, davant unes 200 persones concentrades en l'acte, entre elles, els alcaldes de Salou, Cambrils, Tarragona, Reus, l'Aldea i l'amfitrió i president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; regidors, diputats; els presidents de les cambres de comerç de Reus, Tarragona i Tortosa, representants dels principals sindicats i federacions veïnals.

"Estiraré les orelles als polítics -ha advertit Castellà- perquè tenim la sensació que els fem la feina i els demanem, no ja que pugin al carro, sinó que l'estirin”.

Notícies relacionades

El portaveu de l'associació PTP al Camp de Tarragona, Daniel Pi, ha instat, en aquest sentit, a crear un lideratge polític per transformar el manifest presentat avui en un “full de ruta” i s'ha ofert a presentar un esborrany d'un informe tècnic en dos mesos per transformar les paraules en fets. En un apart amb els mitjans de comunicació, preguntat per qui ha d'assumir aquest lideratge, l'alcalde de Vila-seca, Josep Poblet (CiU), ha recordat que el seu municipi reivindica millores des dels anys 80 i ha reiterat la necessitat d'unitat institucional i social.

Pi ha anunciat que el pròxim acte no serà tan institucional sinó més reivindicatiu i ha advertit que no dubtaran a tallar les vies com “ja han fet amb èxit en altres llocs”.