temporal tràgic a catalunya
La tempesta va batre rècords històrics a Cabrils i altres zones del Maresme
Els 220 litres per metre quadrat que van caure a la localitat són el registre més important dels últims 21 anys

cabrils
La tempesta que va escombrar ahir a la nit bona part de Catalunya, i que va costar la vida a un veí de Mataró, arrossegat dins del seu cotxe per la pluja a la riera de Vilassar de Mar, va batre rècords històrics a la comarca barcelonina del Maresme i especialment a la localitat de Cabrils, on es van registrar precipitacions de 220 litres per metre quadrat, seguida de Vilassar, on van caure 205 litres per metre quadrat, segons ha informat el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), que ha destacat que es tracta de les pluges més importants en els últims 21 anys i superen les grans trombes que es van registrar el 1996.
Així mateix, es va batre el rècord d'intensitat, ja que les precipitacions van descarregar amb una força torrencial i el gruix de la pluja va caure només en 4 hores, i es van comptabilitzar 85 litres per metre quadrat en només 30 minuts. És el registre d'aigua més gran que ha detectat el Servei Meteorològic de Catalunya en la seva història recent, i ha superat els 75 litres per metre quadrat que es van registrar en mitja hora a Olot el 2015, quan en un minut van arribar a caure sis litres d'aigua per metre quadrat.
Igualment, es van recollir més de 100 litres per metre quadrat a més de cinc poblacions del Maresme, comarca on les pluges van ser més quantioses i generals, sobretot al Baix Maresme. A la resta de Catalunya, les precipitacions van ser abundants a tot el litoral i prelitoral, i exigües al Pirineu.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives
- «AIXÒ NO ÉS PER CASUALITAT», EXCLAMA Laporta respon a LaLiga: «És un intent més de desestabilitzar el nostre equip»