PRIMERA DERROTA PARLAMENTÀRIA DEL NOU GOVERN
El Congrés sentencia les revàlides de Rajoy
La cambra aprova tramitar la proposta socialista de suspendre l'aplicació de la LOMCE per 208 vots contra 133
El ministre Méndez de Vigo es mostra obert a negociar els exàmens en la reunió del dia 28 amb les autonomies
Tic tac, tic tac, tic tac. El compte enrere de la supressió total de les revàlides ha començat aquest dimarts amb la presa en consideració per part del Congrés d'una proposició de llei per la qual se suspèn el calendari d'implantació de la llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE). Tots els grups han recolzat la iniciativa tret d'un PP contra les cordes que ha hagut d'aguantar un autèntic xàfec de crítiques contra la polèmica ‘llei Wert’ i han presenciat en directe la primera derrota parlamentària del Govern de Rajoy.
En un fet molt poc habitual, el ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, no només ha assistit al debat sinó que també ha intervingut al final per defensar les polèmiques avaluacions encara que s'ha mostrat "obert" a canvis en funció de l'"acord" que s'aconsegueixi en la reunió que el pròxim 28 mantindrà amb les comunitats autònomes. “Acord” que després es traduirà, segons el ministre, en un decret llei que haurà de convalidar el Congrés.
El ministre defensarà davant les autonomies la seva proposta que els exàmens es portin a terme sense efectes acadèmics i que la revàlida de 2n de Batxillerat sigui una espècie de succedani de la selectivitat, però si la manté serà difícil arribar a cap mena d'acord perquè la gran majoria de les comunitats n'exigeixen la supressió total.
El portaveu socialista, Antonio Hernando, l'hi ha deixat al ministre molt clar després de finalitzar el debat: “No volem suspendre els efectes acadèmics de les proves, volem que aquestes proves no existeixin. Les vuit autonomies on governem així ho exigiran a la Conferència Sectorial i si ens porten un decret al Congrés, no l'hi convalidarem, tenim prou majoria per fer-ho, com s'ha vist avui”, ha advertit el parlamentari socialista.
Méndez de Vigo ha posat en dubte que la iniciativa aprovada hagi de tenir "efectes immediats". Al capdavall es tracta d'una presa en consideració i a partir d'ara ha de superar una farragosa tramitació a què el PP posarà moltes traves, utilitzant, per exemple, la majoria absoluta de què disposa al Senat. Hernando, no obstant, s'ha mostrat optimista i creu que es podrà estampar "aviat" al BOE.
La proposta aprovada és semblant a la que els mateixos socialistes van promoure l'abril passat, però que va quedar sense efecte per les eleccions generals del juny. El debat de la iniciativa va ser vetat el mes d'octubre passat pel Govern, al considerar que suposaria una pèrdua d'ingressos de gairebé 615 milions d'euros, provinents de Fons Europeus. L'Executiu al·legava que la paralització de la LOMCE el portaria a assumir aquesta quantitat de les arques de l'Estat, en compromís amb el que havien invertit fins ara les comunitats autònomes per posar-la en marxa. La Mesa del Congrés, amb el vot en contra del PP, va ignorar el veto de l'Executiu.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Successió papal La batalla per la successió de Francesc entra en la seva fase dura (i no t’ho ha explicat la pel·lícula Cònclave)
- Entrevista amb el responsable econòmic del PP Juan Bravo (PP): «Ha tornat el sanchisme amb el mur i estem més lluny d’un acord en aranzels amb el Govern»
- Entrevista Alberto Soriano: «Collboni demana llom amb formatge, Colau s’emportava el de bacó amb formatge i Pujol va prendre un tallat»